Tule kuuntelemaan teologisia uutistunteja

Mitä ekoteologialle kuuluu, mitkä ovat Lähetysseuran missiologiset painopisteet jatkossa ja miten Suomen evankelis-luterilainen kirkko tekee yhteistyötä Afrikan kirkkojen kanssa? Näitä teemoja käsitellään syksyn teologisissa uutistunneissa.

Kati Kemppainen, Pauliina Parhiala ja Ruusa Gawaza.

Lähetysseura järjestää syksyn aikana Teamsin kautta teologisia uutistunteja. Ne käsittelevät ajankohtaisia teologisia teemoja ja ovat avoimia kaikille kiinnostuneille. Uutistuntien tallenteet päivittyvät tälle sivulle.

perjantai 8.9. kello 13–14 Mitä ekoteologialle kuuluu?

Ekoteologian kysymyksiä ja kestävää tulevaisuutta käsitellään ekumeenisen ECEN-verkoston yleiskokouksessa Roskildessa elo-syyskuun vaihteessa. Lähetysseurasta kokoukseen osallistuu Kati Kemppainen, joka tuo sieltä ajankohtaiset kuulumiset.

Kati Kemppaisen esitys

perjantai 6.10. kello 13–14 Toiminnanjohtajan katsaus

Lähetysseuran toiminnanjohtaja Pauliina Parhiala nostaa esiin Lähetysseuran keskeiset missiologiset painopisteet sekä tuo terveiset Luterilaisen Maailmanliiton Krakovan yleiskokouksesta.

Katso uutistunnin tallenne

torstai 2.11. kello 13–14 ”Kirkko katsoo Afrikkaan”

Suomen evankelis-luterilaisen kirkon Afrikka-strategia, jota Lähetysseurasta on ollut valmistelemassa Ruusa Gawaza, on julkistettu. Tule kuuntelemaan Ruusaa, millaisia tulevaisuuden kehityslinjoja on tiedossa. Strategian voi ladata luettavaksi: https://julkaisut.evl.fi/catalog/Tutkimukset%20ja%20julkaisut/r/4340/viewmode=infoview