Tommi Nikin Katedraali ansambel sai tunnustuspalkinnon Virossa

Kirkkoherra Arho Tuhkrun (vas.) mukaan Katedraali ansambel on toiminnallaan elävöittänyt Tuomiokirkkoseurakunnan toimintaa. Palkinnon ottivat vastaan Katedraali ansamblin edustajina Tommi Nikki ja Raul Arras.

Tallinnan rovastikunta Virossa myönsi torstaina 14.4. Vuoden 2015 teko -tunnustuksen Tallinnan Tuomiokirkkoseurakunnan Katedraali ansambelille, joka on Suomen Lähetysseuran työntekijä Tommi Nikin luotsaama yhtye.

Palkittu kokoonpano syntyi kaksi vuotta sitten Tuomiokirkossa aloitettujen Sanan ja musiikin iltojen myötä. Iltoja ovat olleet käynnistämässä ja tekemässä yhdessä seurakunnan vapaaehtoisten kanssa Minna ja Tommi Nikki.

Yhtye on palvellut musiikillaan kotikirkon ulkopuolellakin, mm. Tallinnan vankilassa, Tarton Paavalin kirkossa ja Suomessa asti. Tuomiokirkkoseurakunnan kirkkoherra Arho Tuhkrun mukaan Katedraali ansambel on toiminnallaan elävöittänyt seurakuntaa valtavasti.

– On ollut ilo nähdä, kuinka vuosia seurakunnassa käyneet ihmiset ovat löytäneet oman paikkansa ja mahdollisuuden antaa omat lahjansa evankeliumin käyttöön, ja kuinka nuo ihmiset ovat sen kautta puhjenneet kukkaan.

Vuoden teko -tunnustuksen saaja valittiin eri seurakuntien esittämien ehdokkaiden joukosta. Lääninrovasti Jaan Tammsalun ojentaman palkinnon ottivat vastaan Katedraali ansamblin edustajina Tommi Nikki ja Raul Arras.

Teksti ja kuva Titta Hämäläinen