Toivon katupartio tuo toivoa aamuruuhkan aikaan Helsingissä 18.4.

Suomen Lähetysseuran Toivon katupartio jalkautuu Helsingissä Asema-aukiolle maanantaina 18.4. klo 8─10. Tempauksessa vierailevat Helsingin piispa Irja Askola,  Ensitreffit alttarilla -ohjelmasta tuttu Paavalin seurakunnan kirkkoherra Kari Kanala sekä joukko Helsingissä vierailevia Namibian luterilaisen kirkon johtajia.

─ Haluamme Toivon katupartiolla muistuttaa, että rasismista, vihapuheesta, kehitysyhteistyöleikkauksista ja konfliktiuutisista huolimatta maailmassa on vielä toivoa. Synkkyyden keskellä hyviä asioita tapahtuu joka päivä. Monet suomalaiset haluavat auttaa heikommassa asemassa olevia, ja suomalaisten tuella on saatu köyhissä maissa aikaan paljon toivoa, sanoo Suomen Lähetysseuran toiminnanjohtaja Seppo Rissanen.

─ Esimerkiksi viime vuonna Lähetysseuran suomalaisten kummien tuella 4 000 lasta sai mahdollisuuden käydä koulua. Pienlainaryhmissämme Etiopiassa yhteensä 3 200 naista oppi uusia ammattitaitoja ja onnistui kasvattamaan tulojaan. Nepalissa Lähetysseuran tuella annettiin katastrofiapua ja tuettiin henkisissä ongelmissa ja peloissa eläviä maanjäristyksen jälkeen, Rissanen kertoo.

Toivon katupartiolaiset levittävät toivoa kaupunkilaisille jakamalla Toivon siemeniä, joista voi kasvattaa keväisen kasvin. Katupartiolaisten teltalla voi jakaa ja kirjoittaa omia ajatuksia Toivon puuhun.

Lisätiedot:

Tiedottaja Minna Havunen, Suomen Lähetysseura