Toivon katupartio ilahdutti helsinkiläisiä aamuruuhkassa – Toivoa.fi

Lähetysseuran Toivon katupartiolaiset jakoivat aamuruuhkassa toivoa symboloivia ruohosipulinsiemeniä. Kuva Kirsi Elo.

Suomen Lähetysseuran Toivon katupartiolaiset ilahduttivat helsinkiläisiä maanantaiaamun työmatkaliikenteessä 18.4. Asema-aukiolla partioineet katupartiolaiset jakoivat ohikulkijoille toivoa symboloivia ruohosipulinsiemeniä. Tempauksessa vierailivat Helsingin piispa Irja Askola, Ensitreffit alttarilla -ohjelmasta tuttu Paavalin seurakunnan kirkkoherra Kari Kanala sekä joukko Helsingissä vierailevia Namibian luterilaisen kirkon johtajia.

Lasten ilo ja nauru antavat toivoa sekä piispa Askolalle että kirkkoherra Kanalalle.

– Aikuisten tulee tehdä lasten naurulle tilaa niin Vantaalla kuin Tansaniassa. Lasten naurun mahdollistavat turvallinen syli ja täysi vatsa, sanoo Askola.

Tempauksella Lähetysseura halusi muistuttaa, että rasismista, vihapuheesta, kehitysyhteistyöleikkauksista ja konfliktiuutisista huolimatta maailmassa on vielä toivoa. Synkkyyden keskellä hyviä asioita tapahtuu joka päivä. Monet suomalaiset haluavat auttaa heikommassa asemassa olevia, ja kehitysyhteistyöllä saadaan toivoa antavia tuloksia aikaan köyhissä maissa.

─ Esimerkiksi viime vuonna Lähetysseuran suomalaisten kummien tuella 4 000 lasta sai mahdollisuuden käydä koulua. Pienlainaryhmissämme Etiopiassa yhteensä 3 200 naista oppi uusia ammattitaitoja ja onnistui kasvattamaan tulojaan. Nepalissa Lähetysseuran tuella annettiin katastrofiapua ja tuettiin henkisissä ongelmissa ja peloissa eläviä maanjäristyksen jälkeen, sanoo Lähetysseuran toiminnanjohtaja Seppo Rissanen.

Toivon katupartio oli osa Lähetysseuran uutta Toivoa.fi-kampanjaa.