Teologiset uutistunnit Teamsissa keväällä 2023

Suomen Lähetysseura järjestää kevään aikana Teamsin kautta Teologisia uutistunteja. Ne käsittelevät ajankohtaisia teologisia teemoja ja ovat avoimia kaikille kiinnostuneille. Linkki Teamsiin päivittyy sivuille viimeistään uutistuntia edeltävänä päivänä!

16.2. Klo 13.00-14.00 Kirkon tulevaisuusselonteko, TT Liisa Björklund

Kirkkohallituksen kehityspäällikkö, Liisa Björklund esittelee kirkon uusimman tulevaisuusselonteon. Selonteko linkittyy Kirkon nelivuotiskertomuksen ja kokonaiskirkon strategian kanssa osaksi kirkon tulevaisuuden ennakointikeinoja. ”Tämän selonteon tärkein anti ei ole antaa tyhjentävää kuvausta ajan merkeistä. Pikemminkin se esittelee työkaluja, joilla kuka tahansa voi tunnistaa, kerätä ja arvioida tulevaisuussignaaleja lähellään. Tulevaisuuskuvien hahmottamiseen kehitettyjen työkalujen avulla ihmiset voivat kertoa elämästään ja ajatuksistaan ja keskustella niistä porukalla. Parhaimmillaan tiedonkeruu voi olla paitsi helppoa myös viihdyttävää. Pohjimmiltaan kysymys on kirkon aidosta kiinnostuksesta ihmisiä kohtaan. Sekin on signaali — merkki kuuntelevasta kirkosta.” (Arkkipiispa Tapio Luoma)

Katso uutistunnin tallenne

13.3. klo 13.00-14.00 ”Alkuperäiskansan näkökulma Suomessa”, Erva Niittyvuopio, pastori ja saamelaistyön sihteeri Oulun hiippakunnasta

Katso uutistunnin tallenne

5.4 klo 13.00-14.00 Missiologian kehityslinjona, Risto Jukko, Kirkon Lähetystyön keskuksen johtaja

Kirkon Lähetystyön Keskuksen johtaja Risto Jukon kausi Kirkkojen maailmanneuvoston Maailmanlähetyksen ja evankelioimisen komission (CWME) johtajana päättyi viime vuonna. Tervetuloa kuulemaan, mitä missiologisia kehityslinjoja KMN:ssa on meneillään.

Risto Jukon PowerPoint-esitys

Linkki Teamsiin päivittyy sivuille viimeistään uutistuntia edeltävänä päivänä. Tervetuloa mukaan!

Lisätietoja teologisista uutistunneista: missiologian erityisasiantuntija Kati Kemppainen, kati.kemppainen(at)suomenlahetysseura.fi