Teologiset uutistunnit Teamsissä keväällä 2021

Suomen Lähetysseura järjestää kevään aikana Teamsin kautta kolme Teologista uutistuntia, jotka ovat avoimia kaikille kiinnostuneille. Ilmoittaudu tilaisuuteen alla olevan linkin kautta ja sinulle lähetetään osallistumislinkki. Ilmoittautuneet voivat katsoa tilaisuuden myös tallenteena. Tervetuloa mukaan!

11.5.2021 klo 13–14 Tekoäly ja spiritualiteetti, Tero Massa

Mitä tekemistä tekoälyllä ja spiritualiteetilla voi olla keskenään? Tätä asiaa avaa meille uskonnonfilosofian näkökulmasta Suomen Lähetysseuran Kirkko ja teologia -tiimin päällikkö Tero Massa. Tervetuloa!

Ilmoittaudu 9.5. mennessä tästä linkistä.

Menneet tapahtumat:

13.4.2021 klo 13–14 Henkisyyttä vai mielenrauhaa? Jyri Komulainen

Mistä joogassa ja mindfulnessissa on kysymys? Pyritäänkö niiden avulla terveyteen vai henkiseen valaistumiseen? Vai molempiin? Näiden kaltaisista ilmiöistä on tullut osa valtavirtaa Suomessa, ja Aasian uskontoperinteet ovat läsnä, vaikka ei aina kovin helposti tunnistettavissa muodoissa. ”Henkisyyttä ja mielenrauhaa” on Elina Hellqvistin ja Jyri Komulaisen toimittama kirja, joka tutkii näitä ilmiöitä uskontotieteen näkökulmasta ja pohtii niiden kristillisiä sovelluksia sekä peilaa niitä kristilliseen teologiaan. Tervetuloa kuuntelemaan tutkija, TT, dos. Jyri Komulaista.

2.3.2021 klo 13–14 Ekumeenista missiologiaa, Mari-Anna Auvinen

Ekumeenisena toimijana Lähetysseura liittyy siihen missiologiseen ajatteluun, jota Kirkkojen maailmanneuvoston ja sen yhteistyökumppaneiden piirissä tuotetaan ja jota Lähetysseura on myös itse ollut tuottamassa. Mari-Anna Auvinen ja Jyri Komulainen ovat toimittaneet kirjan ”Näkökulmia ekumeeniseen missiologiaan”, joka tuo ekumeenisen missiologian suomalaiseen kontekstiin ja avaa asiaan uusia näkökulmia. Kirjan kirjoittajat edustavat eri kirkkokuntia ja eri teologian alueita. Vieraanamme on toinen kirjan toimittajista, TT Mari-Anna Auvinen.