Suunnittele ihanat sukat – voita lankoja!

Tule mukaan innostavaan sukkien suunnittelukilpailuun!

Villasukkia roikkuu narulla.
Syksy on oikea aika kaivaa villasukat esiin! Kuva Marjatta Kosonen.

Lähetysseura on julistanut kilpailun, jossa etsitään hyviä sukkamalleja, joista voi tulevaisuudessa kutoa sukkia Lähetysseuran työn hyväksi. Parhaat valitut mallit siis jäävät Lähetysseuran käyttöön. Palkintoina kilpailussa on Lankamaailman lankoja.

Kempeleen seurakunnan työntekijä Minna Sorvala kutoo mielellään ulkona. Hän on mukana kilpailun tuomaristossa. Kuva Sari Karvonen.

Kilpailuun voivat osallistua sekä yksityiset ihmiset että seurakuntien erilaiset piirit ja ryhmät. Sarjoja on kolme: yleinen (kaikki voivat osallistua), nuoret (alle 30-vuotiaat) ja piirustuskilpailu (alle 12-vuotiaat lapset).

”Sukkamalleihin voi hakea inspiraatiota vaikkapa työalueidemme väreistä tai kuvioista tai oman kotiseudun perinteistä”, kannustaa Anne Jälkö Lähetysseuran yhteyspäällikkö.

”Kilpailuun osallistumiseen riittää kuva neulotusta sukasta. Valituista sukista tehdään erikseen ohjeet”, Jälkkö kertoo.

Lähde rohkeasti mukaan!

Lue ohjeet