Pyhää vai polttoainetta? — SuomiAreenassa keskustellaan uskontojen luontosuhteesta

Miten eri uskonnot suhtautuvat ympäristöön ja luontoon? Onko uskontojen tarkoitus pelastaa sieluja vai maailma? Onko luonto vain polttoainetta ihmisten tarpeille? Ketkä kärsivät ilmastonmuutoksesta eniten ja onko sillä mitään väliä?

Inga Härmälän, Pia Jaardin, Mari Leppäsen ja Tero Massan kasvokuvat sekä järjestäjien logot

Lähetysseura, Suomen evankelis-luterilainen kirkko ja Uskot-foorumi järjestävät SuomiAreenassa keskustelutilaisuuden Pyhää vai polttoainetta? tiistaina 13.7. klo 14-14.45.  Keskustelun aiheena on  kristinuskon ja islamin suhde luontoon ja ympäristöön.

Toimittaja Riku Rantalan juontamassa tilaisuudessa keskustelemassa ovat Turun piispa Mari Leppänen, Lähetysseuran Kirkko ja teologia -yksikön päällikkö Tero Massa, USKOT-foorumin puheenjohtaja Pia Jardi ja muslimiaktivisti Inga Härmälä.

Keskustelua voi seurata suorana MTV-palvelusta.