Podcast: Botswanan kirkko luottaa vapaaehtoisiin

"Hengellistä puolta elämästä ei eroteta aineellisesta puolesta. Jumala on läsnä koko elämässä", kertoo Lähetysseuran ulkomaantyöntekijä Maria Stirling botswanalaisesta hengellisyydestä ja elämästä tuoreessa Kirkko maailmalla -podcastissa.

Lähetysseuran ulkomaantyöntekijä Maria Stirling

Entä jos kirkko toimisi enemmän vapaaehtoisten voimin? Botswanassa luterilainen kirkko on pieni ja nojaa vapaaehtoisuuteen.

Jo 1990 maahan muuttanut lähetystyöntekijä Maria Stirling kertoo Kirkko maailmalla -ohjelmassa, miten järjestely toimii. Pitkästä kokemuksestaan kirkon vapaaehtoisena kertoo Lähetysseuran kouluttama ja kirkon musiikkityöstä vastaava Albert Mosime.

Kirkko maailmalla -podcastissa kerromme kuulumisia globaalista kirkosta, tarinoita kehittyvien maiden ihmisten elämästä ja työstä paremman ja oikeudenmukaisemman maailman puolesta.

Kirkko maailmalla -podcastia pääset kuuntelemaan verkkosivujemme lisäksi esimerkiksi SoundCloudissaSpotifyssa ja Apple Podcasteissa. Ohjelmaa voi kuunnella myös Radio Deillä joka sunnuntai klo 17.40.