Pakistanissa rakennetaan turva-aita kirkon kouluun Lasten Pankin tuella

St. Johnin koulu on yksi Lähetysseuran kummikouluista Peshawarin hiippakunnassa. Siellä on vajaat 350 oppilasta. Kuva Anni Suhonen

Suomen Lähetysseura on tukenut kirkon koulujen rakentamista ja koululaisten koulunkäyntiä Pakistanissa Peshawarin hiippakunnassa useita vuosia. Terrori-iskujen jälkeen paikallishallinto Pakistanissa on tiukentanut turvallisuusmääräyksiä. Koulujen ympärille tulee rakentaa muurit.

Lähetysseuran Lasten Pankki tukee turva-aidan rakentamista St. Johnin koulun ympärille. Peshawarin hiippakunta maksaa itse lähes puolet turva-aidan kustannuksista. Lähetysseuran Lasten Pankin tuen turvin katetaan loput eli 34 000 euroa.

St. Johnin koulu on yksi niistä neljästä koulusta, joissa Lähetysseuran kummiohjelma tukee lähes 900 lapsen koulunkäyntiä. Se sijaitsee lähellä St. Johnin katedraalia ja Peshawarin hiippakunnan päätoimistoa, joten sitä pidetään korkean riskin kohteena.

Hyvä teko kasvaa korkoa Lasten Pankissa

Lasten Pankki on Suomen Lähetysseuran rahasto, joka tukee lasten ja nuorten hyvinvointia sekä edistää lasten oikeuksien toteutumista. Lasten Pankin tuella muuan muassa

• autetaan turvattomia, vammaisia ja orpoja lapsia
• annetaan mahdollisuus ammattiopintoihin
• hankitaan erityisopetusvälineitä
• kunnostetaan asuntola- ja luokkatiloja.

Lasten Pankin lahjoitukset käytetään tänä vuonna lasten koulunkäynnin tukemiseen ja lasten hyvinvoinnin edistämiseen Angolassa, Botswanassa, Etiopiassa, Kiinassa, Nepalissa, Palestiinassa, Senegalissa, Tansaniassa, Thaimaassa ja Venäjällä sekä pakolaisleirien lasten auttamiseksi Lähi-idässä.

Tee eettinen sijoitus www.suomenlahetysseura.fi/lastenpankki
tai lahjoita tilille IBAN: FI38 8000 1400 161130; BIC: DABAFIHH, viestiksi Lasten Pankki