Päiväkumpu ei ole vain leirikeskus – se kutsuu matkailijaa yöpymään

Lähetysseuran kurssi- ja leirikeskus Päiväkumpu Orivedellä tarjoaa majoitusta, kun tarvitset yöpymispaikan matkan varrella tai haluat retkeillä kauniissa Pohjois-Hämeessä.

Puiden ympäröimiä rakennuksia järven rannalla
Päiväkumpu sijaitsee Tampere-Jyväskylä-tien varrella. Etualalla näkyy majoitusrakennuksia. Kuva Kuvaustuotanto Jussi Valkea

Kuka voi majoittua Päiväkummussa, toiminnanohjaaja Maarit Rikala?

Meillä voi majoittua kuka tahansa, kun tilaa vaan on. Majoituksesta voi tiedustella puhelimitse tai sähköpostitse. Airbnb:n kautta on mahdollista varata yhtä huoneistoa.

Mitä majoittuminen maksaa?

Hinta riippuu siitä, millainen on huone ja ajankohta. Hinnat selviävät tiedustelemalla tai Airbnb-sivustolta. Esimerkiksi majoittuminen kahden hengen huoneessa omin liinavaattein on alkaen 70 euroa yöltä, yhden hengen huoneessa 50 e/yö ja asunto, jossa on majoitustilat 6-7 hlölle, 160e/yö.

Millaisia huoneita on tarjolla?

Meillä on 1–6 henkilön huoneita sekä kaksi asuntoa, joissa on tiloja 6–7 henkilölle. Kesällä on mahdollisuus myös aittamajoitukseen, ja asuntoautolla tai -vaunullakin voi tulla.

Kaksi sänkyä ja pyöreä pöytä ja tuoleja ikkunan edessä.
Tarjolla on eri kokoisia huoneita sekä kaksi asuinhuoneistoa. Joissakin majoitustiloissa voi tehdä itse aamu- ja iltapalaa ja aterioita. Kuva Kuvaustuotanto Jussi Valkea

Mitä majoittumiseen sisältyy?

Pelkän majoittumisen ohella voi sopia lisäpalveluista. Mikäli meillä on meneillään jokin tapahtuma, voi tilata ruokailun. Saunan saa varata lisämaksusta. Riihikirkko on auki hiljentymiseen sopimuksen mukaan.

Miten Päiväkumpuun pääsee?

Oma auto on helpoin vaihtoehto. Bussilla pääsee Tampere-Jyväskylä-tietä Eräslahden pysäkille, josta on kävelymatkaa vajaa kilometri. Junalla pääsee Oriveden asemalle ja sieltä taksilla Päiväkumpuun.

Rivitaloasunnon edessä on pitkä puinen luiska.
Varattavissa on myös yksi esteetön asuinhuoneisto, ja päärakennukseen johtaa pihapiirissä pitkä luiska. Kuva Kuvaustuotanto Jussi Valkea

Mitä ehdotat päiväretkikohteiksi?

Luonto- ja kulttuurikohteita on monenlaisia. Orivedellä on Eräpyhä, Pukala ja Purnun taidekeskus. Jämsä ja Himoksen palvelut ja tapahtumat ovat reilun puolen tunnin ajomatkan päässä. Taidekaupunki Mänttä-Vilppulaan (mm. Serlachius-museo) on noin 45 minuutin matka ja Tampereellekin alle tunti.

Retkikohteeksi sopivia kansallispuistoja ovat esimerkiksi Isojärven kansallispuisto Kuhmoisissa ja Helvetinjärven kansallispuisto Ruovedellä.

Kysy majoituksesta: paivakumpu@suomenlahetysseura.fi, puh. 040 534 9507