Muutto käynnisti Lähetysseuran yhteistoimintaneuvottelut

Lähetystalo ja Lähetyskirkko kuvattuna ulkoapäin Tähtitorninkadulta syyskuussa 2016.

Suomen Lähetysseura käynnisti yhteistoimintaneuvottelut, jotka liittyvät suunniteltuun muuttoon Länsi-Pasilaan, Maistraatinportti 2a:n vuokratiloihin. Muutto toteutuu maalis-huhtikuussa 2018. Muutto vaikuttaa henkilöstön työtiloihin ja -menetelmiin sekä työsuhde-etuuksiin kuten ruokailuun ja työajan käyttöön. Lainsäädännön mukaan näistä muutoksista tulee käydä yhteistoimintaneuvottelut. Jatkossa myös tarvittavat kiinteistöpalvelut muuttuvat, joten sillä voi olla vaikutuksia henkilöstöön.

Lähetysseurassa suunnitellaan lisäksi organisaatiomuutoksia koskien taloushallintoa, ulkomaanosaston tukitoimintoja ja varainhankintaa. Näillä muutoksilla tuetaan organisaation toiminnallista kehittämistä sekä strategian mukaisia tarpeita eikä tavoitteena ole henkilöstöresurssien vähentäminen.

Päiväkummun kurssikeskuksen osalta tavoitteena on organisoida toiminta kannattavaksi.

Yhteistoimintaneuvottelut koskevat koko Lähetysseuran kotimaantoimintojen henkilökuntaa.

Yhteistoimintaneuvottelut käynnistyvät 9.10.2017 ja neuvottelujen etenemisestä laaditaan henkilöstön edustajien ja johdon aikataulu-, neuvottelu- ja viestintäsuunnitelma.