Laura Malmivaaran ja Lähetysseuran valokuvanäyttely: Kuivuudessa kasvaa toivo

Valokuvaaja, näyttelijä Laura Malmivaara tutustui Suomen Lähetysseuran kehitysyhteistyöhön Tansanian Kishapussa syyskuussa 2018. Malmivaara kuvasi matkan aikana alueen kylissä kohtaamiaan tyttöjä ja naisia. Tuloksena syntyi valokuvanäyttely Kuivuudessa kasvaa toivo, joka on nähtävillä Sanomatalon Käytävägalleriassa 17.-23.12.2018.

Shinyangan läänissä sijaitseva Kishapu kärsii kuivuudesta, jota ovat pahentaneet ilmastonmuutoksesta johtuvat ennustamattomat sateet. Kuivuus vaikeuttaa ihmisten toimeentuloa, ruuantuotantoa ja veden saantia jo entisestään köyhällä alueella.  Koska naiset ja tytöt ovat usein vastuussa ruuantuotannosta ja veden hakemisesta, vaikuttaa ilmastonmuutos erityisesti heihin.Lähetysseura tukee Kishapun kyläyhteisöjen sopeutumista muuttuvaan ilmastoon mm. tukemalla puiden istutusta, kouluttamalla kyläläisiä kuivuutta kestävien lajikkeiden viljelyssä ja pienyrittäjyystaidoissa sekä parantamalla vesi-ja sanitaatiojärjestelmiä.

Näyttely on auki Sanomatalon aukioloaikoina: ma-pe kello 7–20, la-su kello 9–20.