Laura Häkli Lähetysseuran viestintäjohtajaksi

Yhteiskuntatieteiden maisteri Laura Häkli (43) on valittu Suomen Lähetysseuran viestintäjohtajaksi. Hän aloittaa työnsä 12.8.2019.

Laura Häkli tulee Lähetysseuraan Fingosta, jossa hän on toiminut viestintäjohtajana ja Maailman Kuvalehden vastaavana päätoimittajana. Fingo on 300 kansalaisjärjestön kattojärjestö ja globaalin kehityksen asiantuntija.

– On hienoa ja innostavaa päästä osaksi Lähetysseuran ammattitaitoista joukkoa tekemään arvojeni mukaista työtä. Lähetysseuran pitkäjänteinen rakkauden työ oikeudenmukaisen ja inhimillisen maailman puolesta on äärimmäisen tärkeää erityisesti nyt, kun maailmalla kansalaisyhteiskunnan tila kapenee, ilmastonmuutoksen seuraukset alkavat tuntua ja eriarvoisuus kasvaa, Häkli sanoo.

Häkli on työskennellyt muun muassa asiantuntijana Suomen itsenäisyyden juhlarahasto Sitrassa, toimittajana sanomalehdissä ja uutistoimistossa sekä esimiestehtävissä toimituksissa. Hän on ollut myös tiedottajana mukana luomassa Reilun kaupan brändiä.

Suomen Lähetysseura tekee työtä 30 maassa yli 100 kumppanin kanssa hyvän sanoman jakamiseksi, ihmisoikeuksien toteuttamiseksi, oikeudenmukaisuuden vahvistamiseksi ja rauhan rakentamiseksi. Viestinnässään Lähetysseura haluaa uudistaa käsityksiä kirkon kansainvälisestä missiosta sekä entistä vahvemmin kertoa toivon tarinoita laajasta yhteistyöstään kumppanien kanssa.