Lähetystyön Teams-aamukahveilla mielenkiintoisia aiheita maailmalta

Suomen Lähetysseura on järjestänyt seurakuntien lähetystyöstä vastaaville korona-aikana aamukahvitapaamisia Teamsissa erilaisten aiheiden ja teemojen ympärillä. Tapaamiset ovat olleet arvokkaita myös vertaistuen saamiseksi ja ideoiden vaihtamiseksi. Tapaamiset jatkuvat tänäkin keväänä.

Kevään aiheet voisivat kiinnostaa myös seurakuntien viestijöitä ja seurakuntalehtien toimittajia, erityisesti 13.4., jolloin aiheena on viestintä. Silloin kerrotaan esimerkiksi Lähetysseuran alueviestijäverkoston tarjoamista palveluista ja materiaaleista medioille ja viestinnästä vastaaville.

Aamukahvit järjestetään keskiviikkoisin klo 9–10 Teamsissa. Osallistumislinkin voi tilata sähköpostiosoitteesta pirjo.lehtonen-inkinen(at)suomenlahetysseura.fi

Kevään aiheina ovat:

6.4. Diakoniatyö maailmalla
Suomen kirkon diakoniatyö viettää tänä vuonna 150-vuotisjuhlaa ja sen kunniaksi tutustumme Suomen Lähetysseuran diakoniatyöhön maailmalla. Lähetysseuran uusi diakonia- ja kehitys -teemapäällikkö Pauliina Parhiala esittäytyy.

13.4. Viestintä
Kiinnostavia kuulumisia lähetystyöstä maailmalta helposti! Lähetysseura on kehittänyt uuden tavan saada lyhyitä, mielenkiintoisia kuulumisia maailmalta kätevästi seurakunnan omaan someen ja verkkoon. Lähetysseuralla on viestinnän tekijöitä eri puolilla maailmaa, jotka ovat enemmän kuin mielellään seurakuntien ja seurakuntalehtien käytettävissä. Tule kuulemaan, miten saat kaikki viestinnän sisällöt ja palvelut oman seurakuntasi käyttöön!

Viestintää esittelemässä Lähetysseurasta Laura Häkli, Sari Savolainen, Virve Rissanen (itäinen ja eteläinen Afrikka) ja Heli Vuohelainen (Lähi-itä).

20.4. Lähetys ja kierrätys
Riitta Sandberg ja Leena Helle kertovat Lähetysseuran Laitetaan hyvä kiertämään -koulutuksesta. Seurakunnat voivat esitellä tekemiään ja myymiään kierrätystuotteita. Jaetaan toimivia ideoita ja keksitään yhdessä uusia.

27.4. Kohti kesää ja ensi syksyä
Vapaata keskustelua sekä toiveita tulevaan.