Lähetysseuran toimitalo myydään Inno Pro Invest Oy:lle

Lähetystalo ja Lähetyskirkko kuvattuna ulkoapäin Tähtitorninkadulta syyskuussa 2016.

Suomen Lähetysseuran toimitalo Tähtitorninkadulla myydään Inno Pro Invest Oy:lle. Kotimainen omistaja- ja sijoittajajoukko rakennuttaa entisiin toimistotiloihin asuntoja. Toimitalon myynnistä ja vuokratiloihin muuttamisesta päätettiin Lähetysseuran vuosikokouksessa vuonna 2015, sillä vanhan talon remontoiminen nykyaikaiseksi toimistoksi olisi tullut suhteettoman kalliiksi.

– Lähetysseura kilpailutti yli 40 eri sijoittajatahoa. Kilpailutuksen tuloksena Lähetysseura sai kiinteistöstä hyvän markkinahinnan, talousjohtaja Juha Savela arvioi.

Lähetysseuran kirkko Tähtitorninkadulla jää Lähetysseuran omistukseen. Tiloissa järjestetään jatkossakin Lähetysseuran omia tilaisuuksia, ja lisäksi tiloissa toimii vuokralaisena Kansainvälinen seurakunta, International Evangelical Church in Finland.

Lähetysseura muuttaa huhtikuun puolivälissä vuokratiloihin Länsi-Pasilaan, Maistraatinportti 2a:han. Lähetysseuran uusi postilokero-osoite Pasilassa tulee olemaan PL 56, 00241 Helsinki.

Lisätietoja:

talousjohtaja Juha Savela, Suomen Lähetysseura, p. 040 560 3555