Lähetysseuralta katastrofiapua Idai-myrskyn uhreille Zimbabween

Äiti kantaa vammaista poikaansa selässään Zimbabwessa.
Kun Idai-myrsky tuhosi Lucian kodin Chimanimanin alueella, hän kantoi 17-vuotiaan Emmanuel-poikansa turvaan selässään. Kuva Jairos Jiri Association

Idai-myrsky runteli maaliskuussa Zimbabwea ja sen naapurimaita ja sai aikaan suuren hävityksen. Yli 300 ihmistä kuoli ja tuhannet menettivät kotinsa ja elantonsa.

Lähetysseuran zimbabwelainen kumppanijärjestö, vammaistyötä tekevä Jairos Jiri Association auttaa yhdessä Diakonie Austria – sekä Hope and Healing International -järjestöjen kanssa Idai-myrskystä kärsineitä.

Suomen Lähetysseura on myöntänyt 25 000 euroa katastrofiapua hankkeeseen, jonka tavoitteena on seuraavan viiden kuukauden aikana auttaa 600 perhettä, joissa on vammaisia tai muuten haavoittuvassa asemassa olevia ihmisiä. Perheet saavat ruoka- sekä raha-apua, apuvälineitä vammaisille sekä katastrofivalmiuksia parantavaa koulutusta.

Tue Suomen Lähetysseuran katastrofityötä

Isoäiti pitää huolta vammaisesta pojanpojastaan, jonka vanhemmat ovat hyljänneet. Idai-myrsky tuhosi isoäidin viljelykset ja vaurioitti kotia. Hän tarvitsee ruokaa ja suojaa ja toivoo pojanpoikansa pääsevän takaisin kouluun. Kuva Jairos Jiri Association