Lähetysseura mukana Kriisinhallinta NYT -tapahtumassa

Ulkoministeriö järjestää yhdessä kumppaneidensa kanssa kriisinhallintaa ja rauhanrakentamista esittelevän Kriisinhallinta NYT -tapahtuman tiistaina 29.11.2022 Katajanokan Wanhassa Satamassa. Lähetysseura on yksi tapahtuman järjestäjäkumppaneista.

Kriisinhallinta NYT -tapahtuman logo

Kriisinhallinta NYT -tapahtumassa keskustellaan siitä, miten, miksi ja missä Suomi tekee kriisinhallintaa ja mitä se tarkoittaa maailman muuttuneessa turvallisuustilanteessa. Tilaisuudessa pohditaan, mitä kriisinhallinta on ja kuinka kestävää rauhaa rakennetaan yhteistyöllä.

Tapahtuma on kaikille avoin ja maksuton, eikä ennakkoilmoittautumista vaadita.

Päivän aikana kuullaan alan asiantuntijoiden puheenvuoroja, paneelikeskusteluja ja käytännön kokemuksia. Esittelypisteillä voi tutustua kriisinhallinnan, rauhanrakentamisen, kehitysyhteistyön ja humanitaarisen avustustyön parissa työskentelevien valtion, järjestökentän ja yritysmaailman toimijoiden työhön.

Lähetysseuran esittelypisteellä voi tutustua Lähetysseuran rauhantyöhön. Lähetysseuran asiantuntijoita on mukana kahdessa eri keskustelussa:

Humanitaarisen avun asiantuntija Eija Alajarva on mukana klo 11.10–12 Kolmoisneksus – yhteinen suunta rauhantyölle, humanitaariselle avulle ja kehitysyhteistyölle -keskustelussa Sali A:ssa.

Myanmarin rauhanhankkeen projektipäällikkö Johannes Vierula on mukana  klo 13–13.50 Osallisuus: avain kestävään turvallisuuteen -keskustelussa Sali A:ssa.

Kriisinhallintatehtävistä kiinnostuneilla on mahdollisuus keskustella alalla palvelleiden kanssa, osallistua työpajoihin sekä kuulla kriisinhallinnan tehtäviin hakeutumisesta.

Ohjelma on jaettu teemojen perusteella kolmeen eri saliin. Pääsalin ohjelma striimataan ulkoministeriön YouTube-kanavalle.

Tule mukaan oppimaan ja keskustelemaan kansainvälisestä sotilaallisesta ja siviilikriisinhallinnasta sekä Suomen kokonaisvaltaisesta kriisinhallintatyöstä!