Lähetysseura lähettää katastrofiapua sademyrskyn uhreille Tansaniaan

Rajumyrsky tuhosi satojen perheiden kodit jopa maantasalle. Kuva TCRS/Oscar Rutenge

Shinyangan läänissä Luoteis-Tansaniassa oli 3.3. raju sademyrsky, joka tuhosi rakennuksia, vesipisteitä, viljelyksiä ja teitä. 47 ihmistä kuoli ja toista sataa ihmistä loukkaantui. Paikallisviranomaiset arvioivat, että myrskytuhot vaikuttivat lähes 4 500 ihmisen elämään neljässä kylässä Kahaman alueella.

Lähetysseura on myöntänyt 53 400 euroa katastrofiapua alueella toimivalle yhteistyöjärjestölleen, Tanganyika Christian Refugee Servicelle. Lähetysseuran tuki kattaa ruoka-avun, maissijauhoja ja papuja, 40 päiväksi kaikille myrskytuhoista kärsineille. Lisäksi runsaalle 600 perheelle annetaan durran siemeniä sekä kassavan ja bataatin pistokkaita.

Tue Lähetysseuran katastrofityötä https://felm.suomenlahetysseura.fi/lahjoita/katastrofirahasto/