Lähetysseura järjestää keskustelutilaisuuden maaoikeuksista 26.10.

Vuoden 2016 Tasaus-kampanjan tuotolla Lähetysseura tukee maattomia ihmisiä ja ennaltaehkäisee maattomuutta.

Suomen Lähetysseura järjestää Maaoikeudet ja rauhantyö -pyöreän pöydän keskustelun 26.10. klo 9–12 Eurooppasalissa (Malminkatu 16, Helsinki). Seminaari on osa Tasaus-kampanjaa ja kertoo maattomista Etelä-Afrikassa, Kolumbiassa ja Myanmarissa.

Valtaosa maailman köyhistä asuu maaseudulla. Oma maapala mahdollistaisi heille omavaraisen elämän ja toimeentulon, mutta noin puolella heistä ei ole käytössään lainkaan tai riittävästi maata. Maattomuutta aiheuttavat esimerkiksi konfliktit, riittämätön tai syrjivä lainsäädäntö, suuryritysten tekemät maakaappaukset ja ympäristökatastrofit. Maattomuus ajaa ihmisiä maaorjiksi ja palkattomaan pakkotyöhön.

Seminaari on englanninkielinen: Supporting the Resolution of Land Conflicts – in Search for Lessons Learned

Ilmoittautumiset 20.10. mennessä osoitteeseen ilmoittautumiset@suomenlahetysseura.fi
Viestiin nimi, järjestö/media, puhelin ja ruoka-aineallergiat.