Lähetysseura auttaa Thaimaan tulvien uhreja

Tulvavesi on tuhonnut koteja. Kuva: ELCT.

Lähetysseura on myöntänyt katastrofirahastostaan  9 000 euroa Thaimaan tulvien uhreille. Avun toimittaa perille Thaimaan luterilainen kirkko (ELCT).

Elokuiset voimakkaat sateet ovat aiheuttaneet pahoja tulvia Koillis-Thaimaassa. Yksi eniten kärsineistä alueista on Ubon Ratchathanin provinssi. Thaimaan luterilaisen kirkon tietojen mukaan tulvat ovat koetelleet alueella tähän mennessä  lähes 1400 kylää ja lähes 160 000  kotitaloutta. Yli 21 000 ihmistä on evakuoitu.

Lähetysseuran katastrofiavun turvin ihmisille jaetaan lääkkeitä, peittoja ja tyynyjä sekä vaippoja ja maitoa lapsille. Kun tulva laskee, perheitä tuetaan talojen jälleenrakennuksessa. Hätäapu kohdistetaan erityisesti ihmisille, jotka eivät ole saaneet apua muuta kautta. Tällaisia ryhmiä ovat esimerkiksi vanhukset, pienet lapset ja vammaiset.

Lahjoita katastrofirahastoon