Kesäkeräys

Ole osa muutosta ja tue Nepalin naisia!

Osallistu kesäkeräykseen

Nepalin naiset tarvitsevat apuasi

Köyhyys koskettaa Nepalissa erityisesti naisia. Ole osa muutosta ja osallistu kesäkeräykseen.

Nepalissa naiset jäävät usein ilman koulutusta ja ovat riippuvaisia miehensä tuloista. Työn puute ajaa usein miehet töihin ulkomaille. Tällöin naiset jäävät pitämään huolta kodista ja lapsista. Kouluttamattomille naisille tilanne on huono ja perheet kärsivät usein vaikeasta köyhyydestä.

Mutta naisissa on myös paljon voimaa! Koulutuksella, rohkaisulla ja pienellä tuella he voivat saada aikaan suuria muutoksia niin omassa kuin koko yhteisön elämässä.

Kyläyhteisön kehittäjät

Lähetysseura edistää kumppaneidensa kanssa naisten toimeentuloa esimerkiksi säästö- ja lainaryhmiä perustamalla. Ryhmien keräämillä säästöillä voidaan kylään rakentaa vesijärjestelmiä sekä savuttomia helloja. Lisäksi kyläläisille voidaan hankkia vuohia ja kanoja sekä hankkia monipuolista koulutusta toimeentulon ja elinolosuhteiden parantamiseksi. Naiset saavat ryhmässä myös vertaistukea ja oppivat omista oikeuksistaan. Naisten toiminta kylässä parantaa koko yhteisön toimeentuloa ja hyvinvointia.

Tue Nepalin naisten toimeentuloa

Siemenpakkaus
Viljelykoulutus
Savuton hella
Kanat

Nepalin naisten hiljainen vallankumous

Nepalilaisessa vuoristokylässä Kalikotissa elävä Anita Shahi (35) ei kelvannut ennen muuhun kuin kokkaamaan ja ruokkimaan karjaa. Elämä rajoittui omaan pihapiiriin, eikä naisen mielipiteellä ollut arvoa.

Anita Shahi sai elämänsä täysin muutettua ryhmätoiminnan ja toimeentulokoulutuksen myötä. Suomen Lähetysseuran tukeman, nepalilaisen Sahas-järjestön koulutuksissa Anita oppi uusia taitoja, joiden ansiosta Anita on nyt menestyvä liikenainen.

Lue lisää Anitasta

Nepalilaisen Miran koulu jäi kesken – nyt vuohet tukevat toimeentuloa

Biru ja Sirkala eivät kuukautisvajaan enää suostu

Nepalilainen yrittäjä-äiti kantaa vastuuta, kun mies lähtee halpatöihin ulkomaille