Juhlavuoden aloittaa radiomessu Meilahden kirkosta

Kuva Pirre Saario

Alkanut vuosi on Suomen Lähetysseuran 160-vuotisjuhlavuosi. Sen alkajaisiksi vietetään yhteistä, radioitavaa messua Meilahden kirkossa, Helsingissä. Yle Radio 1 lähettää jumalanpalveluksen sunnuntaina 13.1. klo 10.

Messussa saarnaa ja lähetystyöhön siunaamisen toimittaa Helsingin piispa Teemu Laajasalo avustajineen. Työhön siunataan Riikka Leskinen ja Eeva Johansson. Kirkkoherra Hannu Ronimus toimii avustavana liturgina. Musiikista vastaavat Pete Vuorio sekä Antti Vuori ja yhtye. Musiikkiryhmä Cumina avustaa.

Messu järjestetään yhteistyössä Helsingin hiippakunnan ja Töölön seurakunnan kanssa.

Messu nauhoitetaan lauantaina 12.1. klo 16. Seurakuntaa pyydetään olemaan paikalla klo 15.45.

Messun jatkot ovat heti nauhoituksen jälkeen Meilahden kirkon seurakuntasalissa: tarinoita ja musiikkia maailmalta mm. Jakaranda, tarjolla pientä syötävää.