Huomio nuoret lauluntekijät: Kaskinen-Simojoki-apuraha haettavissa 31.3. mennessä

Nuoret lauluntekijät voivat jälleen hakea apurahaa Kaskinen-Simojoki-rahastosta. Vuoden 2016 apuraha on tarkoitettu kristillisen uskon pohjalta nousevan yhteislauluperinteen vahvistamiseen. Apurahahakemus pitää jättää 31.3. mennessä.

Apurahaa voivat hakea alle 30-vuotiaat säveltäjät ja sanoittajat. Apurahan suuruus on 3 000 euroa, joka voidaan myös jakaa useamman hakijan kesken. Apurahan saaja julkistetaan Valtakunnallisilla Lähetysjuhlilla Vihdissä 11.6.

Rahasto perustettiin vuonna 2004 Anna-Mari Kaskisen ja Pekka Simojoen 25-vuotistaiteilijavuoden tuotoksena. Rahaston tarkoituksena on tukea lähetystyötä ja kirkon yhteislauluperinnettä edistävää nuorten aloittelevien sanoittajien ja säveltäjien työtä Suomessa ja Suomen Lähetysseuran yhteistyökirkoissa.

Apuraha jaetaan nyt kolmatta kertaa. Ensimmäisen apurahan sai vuonna 2012 Aarni Seppälä ja toisen vuonna 2014 Ville Myllykoski.

Lisätietoa:
www.suomenlahetysseura.fi/apuraha
musiikki- ja taidetoiminnan koordinaattori Päivi Mattila, paivi.mattila@suomenlahetysseura.fi