Globaalin kirkon tulevaisuus ja teologia – Teologinen symposiumi 17.1.2019

Katso symposiumin striimaus kokonaisuudessaan tästä.

Löydät yksittäisten puhujien puheenvuorojen striimaukset myös alla olevasta ohjelmasta klikkaamalla heidän nimiään.

Paikka: Agricolan kirkon krypta, Tehtaankatu 23, Helsinki

Tapahtuma on osa Suomen Lähetysseuran 160-vuotisjuhlavuotta.

Symposiumissa pohditaan sitä, mikä on kristinuskon tulevaisuus uskonnollisesti pluralistisessa ja sekulaarissa maailmassa? Voiko kristillinen kirkko pitää kiinni identiteetistään tällaisessa ympäristössä ja millä ehdoilla? Mitä globaaliteologia on, mitä ei? Entä digiteologia? Miltä kirkot ja missio näyttävät tulevina vuosikymmeninä? Jatkuuko pirstaloituminen? Mihin suuntaan ihmisoikeudet ja talous kehittyvät, ja mikä on niiden yhteys uskontojen tulevaisuuteen? Millaista missiologista osaamista kirkossa tarvitaan? Mitä sanomme karismaattisuudesta? Millaista muutosta kirkko tarvitsee?

Symposiumi on avoin kaikille. Ilmoittautuminen kahvitarjoilun vuoksi pyydetään 14.1.2019 mennessä sähköpostitse symposiumi@suomenlahetysseura.fi

Ohjelma klo 9–16

9.00 Tervetuloa, toiminnanjohtaja Rolf Steffansson

9.15 Globaalin kirkon tulevaisuus ja teologia, prof. Veli-Matti Kärkkäinen