Diili-kilpailijat työskentelevät Lähetysseuralle – Lähetysseuran teemajakso 11.11. MTV3-kanavalla

Suomen Lähetysseura on mukana Diili-ohjelman 8. jaksossa, joka esitetään sunnuntaina 11.11. klo 21.00 MTV3-kanavalla. Jaksossa Diilin joukkueet Mars ja Kratos kehittävät Lähetysseuran yritysvarainhankintaa.

– Etsimme Lähetysseurassa jatkuvasti uusia yrityskumppaneita, jotka haluavat parantaa heikoimmassa asemassa olevien ihmisten asemaa yhdessä meidän kanssamme. Oli hienoa päästä mukaan Diili-ohjelmaan ja miettiä yhdessä kilpailijoiden kanssa uusia kanavia tavoittaa yritykset, sanoo Lähetysseuran viestintäjohtaja Iiris Kivimäki.

Yritysten kannalta Lähetysseura on monella tapaa hyvä kumppani. Meillä on takanamme 160 vuoden kokemus, vakuuttavat tulokset ja pitkäaikaiset ja luottavat kumppanit kehitysmaissa. Lisäksi meillä on kohdealueillamme suomalaisia asiantuntijoita, jotka valvovat avun perillemenoa, Kivimäki sanoo.

Lähetysseuran teemajaksossa nousee esiin erityisesti Lähetysseuran työ kehitysmaiden vammaisten ihmisten oikeuksien puolesta. Lähetysseuralla on siinä pitkät perinteet.

– Kehitysmaissa vammaiset ihmiset elävät köyhyydessä ja kohtaavat ennakkoluuloja ja syrjintää. Työllämme parannamme vammaisten ihmisten koulutusta, toimeentuloa ja murramme syrjiviä asenteita. Lähetysseuran vammaistyön piirissä on tällä hetkellä 11 000 vammaista ihmistä, kertoo vammaisten henkilöiden oikeuksien asiantuntija Tytti Matsinen Lähetysseurasta.

Tällä tuotantokaudella Diili-ohjelma etsii markkinointijohtajaa Hjallis Harkimon kansainvälisiä esports-tapahtumia järjestävään yritykseen. Harkimon lisäksi ohjelmaa tähdittävät neuvonantajina Joel Harkimo ja Riia Martinoja.

Lisätietoa yritysyhteistyöstä ja -lahjoituksista: kumppanuuspäällikkö Milja Porra, milja.porra@suomenlahetysseura.fi, puh. 020 7127 082.