Kauneimmat virret virsikirjaan – tule laulamaan virsiä Lähetyskirkkoon 5.11.

mutta hyvää kannattaa odottaa.  Kiitosjuhlaa vietettiin upouuden katon alla sateen ropistessa kattopelteihin.

Kirkolliskokous päättää tällä viikolla, otetaanko virsikirjaan uusia virsiä. Lisävihkossa on ehdolla 80 uutta suomenkielistä ja 150 uutta ruotsinkielistä virttä.

Iloa ja kiitollisuutta painottavissa uusissa virsissä on huomioitu myös monikulttuurisuus: virsiehdotusten sanoituksissa on käytetty yhteensä 26 kieltä.

Lisävihkon virsien joukossa ovat ne kuusi kansainvälistä laulua, jotka on koottu Suomen Lähetysseuran Kauneimmat virret -vihkoseen. Yksi näistä on maailman ehkä tunnetuin hymni Amazing Grace (Oi ihmeellistä armoa).

Kauneimpia virsiä on jo ryhdytty laulamaan Suomen Lähetysseuran ja seurakuntien järjestämissä tilaisuuksissa eri puolilla maata. Noin 90 seurakuntaa on tilannut Kauneimmat virret -materiaalin, jossa on laulujen lisäksi välähdyksiä Senegalin kirkon musiikkityöstä.

Lisävihkon toimikunnan jäsen, Kuopion Puijon seurakunnan kirkkoherra Jaana Marjanen on tyytyväinen Lähetysseuran lauluvihkoon.

– Kauneimmat virret edustaa monipuolisesti lisävihkon valikoimaa, hän kommentoi.

Puijon seurakunnassa järjestettiin Kauneimmat virret -tapahtuma jo keväällä.

– Tapahtumasta huomasi, että ihmiset tulevat todella mielellään kirkkoon laulamaan. Jäi sellainen tuntuma, että näitä olisi mukava järjestää uudestaan, Jaana Marjanen sanoo.

Jos kirkolliskokous hyväksyy uusien virsien lisävihkon, se tulee seurakuntien käyttöön vuoden 2016 loppupuolella.

Suomen Lähetysseura on yhteistyössä seurakuntien kanssa jo yli neljänkymmenen vuoden ajan järjestänyt Suomen suosituinta musiikkitapahtumaa, Kauneimpia Joululauluja. Kauneimmat Virret jatkaa tätä yhteistyötä.

Kauneimmat virret Lähetyskirkossa to 5.11.

Torstaina 5.11. kello 18 Kauneimpia virsiä lauletaan yhdessä Lähetyskirkossa (Tähtitorninkatu 18, Helsinki). Juontajana on Suvimarja Rannankari-Norjanen, säestäjinä Päivi Mattila, Emma Sihvola, Sara Pykäläinen. Kahvia on tarjolla klo 17.30 alkaen. Tilaisuudessa kannetaan kolehti Senegalin kirkon musiikkityölle.