Podcast: Kogi-alkuperäiskansan edustajat kertovat, miksi oma äidinkieli on elintärkeä

Kolumbian evankelis-luterilainen kirkko ja Lähetysseura tukevat alkuperäiskansojen koulutusta.

Alkuperäiskansojen lasten koulunkäynti on perinteisesti ollut heikkoa Kolumbiassa. Lapsilla on hankaluuksia oppia lukemaan ja kirjoittamaan tai edetä opinnoissa pidemmälle, koska opetus ei tapahdu heidän omalla kielellään vaan espanjaksi.

Lähetysseura ja Kolumbian evankelis-luterilainen kirkko tukevat kogeja ja muita alkuperäiskansoja tekemään opetussuunnitelmat ja oppimateriaaleja heidän omalla äidinkielellään. Tällainen kehitysyhteistyö on osa kirkon tehtävää, lähimmäisenrakkauden työtä. Toimittajana on Minna Havunen.

Kirkko maailmalla -podcastissa kerromme kuulumisia globaalista kirkosta, tarinoita kehitysmaiden ihmisten elämästä ja työstä paremman ja oikeudenmukaisemman maailman puolesta.

Kirkko maailmalla -podcastia pääset kuuntelemaan verkkosivujemme lisäksi esimerkiksi SoundCloudissaSpotifyssa ja Apple Podcasteissa. Ohjelmaa voi kuunnella joka sunnuntai Radio Deillä kello 17.40.