Metsähiiri päätti yllättää ystävänsä – yllätä sinäkin!

Adventtikalenteri syntyi taiteilija Anita Polkutien ja runoilija Pia Perkiön yhteistyönä.

Joulu on saapunut Lähetysseuran verkkokauppa Basaariin. Tuotteilla voi muistaa läheisiä erityisesti nyt, kun vierailuja joudutaan koronan takia rajoittamaan. Seurakunnille esimerkiksi joululehti tai adventtikalenteri on kaunis tapa tervehtää seurakuntalaisia ja työtovereita.

Lähetysseuran adventtikalenteri vie lumiseen metsään, jossa metsähiiri päättää järjestää koko metsän väelle joulujuhlan. Lapsi löytää kalenterista punatulkkuja, pöllön, hirven, ketun, karhun, kissan, koiran ja jäniksiä.

”Nyt on meidän vuoro”, laulaa lintukuoro, ”maailmalle toivottaa joulun ilosanomaa!” Tällainen teksti löytyy yhden luukun takaa.

Runoilija Pia Perkiö on tehnyt adventtikalenterin runot, jotka kuljettavat tarinaa eteenpäin yhdessä kuvien kanssa 29. päivästä marraskuuta aina joulupäivään asti. Kuvat ovat taiteilija Anita Polkutien tekemät. Takasivulla on aiheeseen johdattava runo ja kuva, jonka lapsi voi värittää.

Kalenteri sopii myös aikuisille, jotka haluavat palata lapsuuden joulujen tunnelmiin ja saada hyvää mieltä kaamoksen ajan aamuihin.

Joululehti ilmestyy adventin alla

Tulkoon joulu 2020 -lehden kannen on ottanut valokuvaaja Sami Mannerheimo.

Tulkoon joulu -lehden kannessa on yhdeksän viikon ikäinen Ruut-pienokainen, joka päätyi yllätyksekseen uudenlaisen joulukuvaelman tähdeksi helsinkiläiseen kauppakeskukseen. Rauhallisen pienokaisen ilmeestä näkee, että äidin vaihtuminen pieniksi enkeleiksi ihmetyttää.

Lehdessä on paikan päältä tehtyjä juttuja muun muassa Angolasta, Papua-Uudesta-Guineasta, Etiopiasta ja Venezuelasta. Lehti vie myös joulumyyjäisten tunnelmiin ja kertoo kynttilöiden historiasta. Kauneimmat joululaulut kampanjan -suojelija kertoo syksystään ja valmistautumisestaan jouluun.  Suojelija on työnsä takia tunnettu ja rakastettu julkisuuden henkilö, jonka nimi julkistetaan lokakuun lopussa. Lehdessä on myös jouluristikko ja hartaus.

Tulkoon joulu on Lähetyssanomien vuoden viimeinen numero, joten tilaajat saavat sen kotiinsa osana tilaustaan. Lehdellä voi myös muistaa sukulaista, naapuria ja ystävää erityisesti nyt, kun vierailuja joudutaan koronan takia rajoittamaan. Ennakkoon tilatut joululehdet lähetetään viikolla 47.

Tulkoon joulu 2020 ja adventtikalenteri maksavat molemmat 8 euroa, joulukortit 1,20 e – 2,40 e.

Lähetysseurasta voi myös tilata joulukortteja, sekä yksiosaisia kortteja että taittokortteja.

Tilaukset: Lähetysseuran Basaari-verkkokauppa

Tilata voi myös soittamalla puh. 020 7127220 tai sähköpostilla basaari@suomenlahetysseura.fi.