Vihdin Lähetysjuhlilla siunattiin viisi uutta ulkomaantyöntekijää

Vihdin juhlilla saateltiin matkaan viisi uutta ulkomaantyöntekijää: vasemmalta Ulla Tuovinen

Suomen Lähetysseuran ja Vihdin seurakunnan järjestämiä Lähetysjuhlia vietettiin Vihdissä 11.-12.6. Juhliin osallistui kahden päivän aikana noin 6 000 juhlavierasta eri puolilta Suomea. Juhlat huipentuivat sunnuntaina juhlamessuun, jossa siunattiin viisi uutta työntekijää Lähetysseuran ulkomaiseen työhön.

– Meille on annettu tehtävä, jota emme ole itse keksineet. Jumalan tahto toteutuu ja hänen viestinsä menee perille, kun me Herramme seuraajat astumme ihmisten rinnalle. Jumalan rakkaus ei kuulu vain hurskaille, vain uskonnollisessa elämässään kunnostautuneille tai muuten eettisesti korkeatasoisesti eläville. Jumalan armo ja rakkaus kuuluvat kaikille kaikkialla maailmassa ilman erotusta ja arvoasteikkoja, totesi piispa Tapio Luoma Lähetysjuhlilla sunnuntain juhlamessussa pitämässään saarnassa.

Juhlamessussa siunattiin sunnuntaina viisi uutta työntekijää Lähetysseuran ulkomaiseen työhön:

Musiikinmaisteri Ulla Tuovinen lähtee Hongkongiin kirkollisen työn koordinaattoriksi kiinalaisille alueille.

Sosionomi-diakoni, KM, TM Jarmo Karjalainen on Mekongin alueen uusi aluepäällikkö. Sairaanhoitaja Marja Karjalaisen tuleva työ löytyy Thaimaan luterilaisen kirkon diakoniatyöstä. Heidän sijoituspaikkansa on Bangkok.

YTM, toimintaterapeutti Teressa Juhaninmäki toimii kehitysyhteistyökoordinaattorina Nepalissa. Kulttuurituottaja, medianomi Janne Juhaninmäki on Nepalin työaluetiedottaja ja kummityön koordinaattori.

Ensi vuonna Turkuun

Ensi vuonna Lähetysjuhlia vietetään Turussa 19.–21.5, missä ne ovat osa Kirkkopäiviä ja reformaation merkkivuoden juhlatapahtumia.

………………….

Lue piispa Tapio Luoman saarna Vihdin Lähetysjuhlien juhlamessussa 12.6.

Brysselistä Bangkokiin: Karjalaiset siunataan työhön Lähetysjuhlilla

Mukana juhlilla: Teressa ja Janne Juhaninmäki auttavat maanjäristyksestä toipuvaa Nepalia

Ulla Tuovinen lähtee Hongkongiin

Lisää Vihdin Lähetysjuhlista www.lahetysjuhlat.fi