Toivon teologiaa lähellä sinua! Lähetysseuran teologit lähtevät kierrokselle pitkin Suomea

Suomen Lähetysseuran teologit lähtevät kierroksille eri puolille Suomea. Tavoitteena on yhdessä pohtia seurakuntien työntekijöiden, luottamushenkilöiden ja seurakuntalaisten kanssa elämään ja oikeudenmukaisuuteen liittyvää teologiaa.

Mikä on kirkon missio ja miten se näkyy seurakunnan elämässä? Miten ihmisoikeudet liittyvät kirkon työhön? Mikä on kristinuskon suhde muihin uskontoihin? Muun muassa tällaisia kysymyksiä pohditaan Suomen Lähetysseuran hiippakuntaseminaareissa tämän kevään kuluessa.

Keskustelun pohjana ovat Lähetysseuran uusi strategia ja teologinen asiakirja. Lähetysseura julkaisi viime vuonna uuden teologisen asiakirjan Elämään ja oikeudenmukaisuuteen. Sen painotusten mukaan on laadittu myös uusi strategia, Toivon tiekartta.

Seminaarit on suunnattu seurakuntien työntekijöille ja luottamushenkilöille, mutta ne ovat avoimia kaikille kirkon missiosta kiinnostuneille. Tavoitteena on antaa eväitä koko seurakunnan missionaarisuuden pohdintaan ja tuoda seurakunnan kaikki työalat keskustelemaan yhdessä kirkon missiosta ja sen näkymisestä seurakunnan elämässä.

Kiertue alkoi tammikuussa Helsingistä ja Porista. Tänään 28.1. ollaan Oulussa. Seuraavat seminaarit järjestetään

• 3.2. Joensuussa
  • 16.3. Lappeenrannassa
  • 19.3. Pälkäneellä ja
  • 7.4. Salossa ajankohtaispäivässä yhdessä Turun arkkihiippakunnan lähetyksen ja kansainvälisen työn kanssa.