Toisenlaiset frendit ja Kari Aalto keräsivät rahaa kehitysmaiden vammaisille

Toisenlaiset frendit Sanna ja Kata sekä Kari Aalto valmistautuivat keräykseen Lähetysseuran kehitysyhteistyöpäällikkö Katri Leino-Nzaun kanssa.

”Antakaa rahaa köyhille kehareilla ulkomailla!” Pertti Kurikan Nimipäivien keulahahmo Kari Aalto huusi ohikulkijoille Helsingin Rautatieaseman edustalla.  Vihreään keräysliiviin sonnustautunut Aalto oli mukana Asema-aukiolla järjestetyssä Tasaus-lipaskeräystempauksessa.

Ohikulkijat tunnistivat tähdet ja tulivat kysymään, mitä keräysvaroilla on tarkoitus saada aikaan.

”Ruokaa, vaatteita ja huolenpitoa kehitysmaisille vammaisille, jotka kärsivät nälästä, ” Aalto vastasi

”Ihan samaa mieltä!” huudahti mukana ollut Toisenlaiset frendit –sarjasta tuttu Sanna Sepponen.

Lähetysseuran Tasaus-kampanjan teema on vammaisten oikeudet kehitysmaissa.  Mukana olevat julkkikset lähtivät kampanjaan mukaan hetkeäkään epäröimättä.

”Lähetysseuran vammaisten parissa tehtävä työ perustuu siihen, että vammaiset ihmiset ovat aktiivisia toimijoita eikä vain avun kohteita.  Frendit ja Kari Aalto osaltaan näyttävät, että vammaisetkin ovat aktiivisia kansalaisia, jotka ottavat osaa yhteiskunnalliseen keskusteluun ja myös auttavat muita,” Tasaus-kampanjan koordinaattori Merja Lang toteaa.

Keräystuotoilla tuetaan Suomen Lähetysseuran kumppaneiden vammaisten hyväksi tehtävää työtä kymmenessä kehitysmaassa Aasiassa, Etelä-Amerikassa sekä Afrikassa.