Testaa, selviäisitkö vammaisena kehitysmaassa

Pelaa osoitteessa www.tasaus.fi

Suomen Lähetysseuran Tasaus-kampanjan sivuilla voi testata oman mahdollisuutensa selviytyä kehitysmaassa vammaisena.

”Tervetuloa Xhikon maailmaan. Hän on vammainen lapsi, joka elää vanhempiensa ja sisarustensa kanssa kehitysmaassa. Xhiko ei pysty kävelemään, vaan liikkuu pyörätuolilla. Edessäsi on 12 kilometrin koulumatka. Testaa, selviydytkö koulunpenkille asti.”

Näin alkaa peli, jossa jokainen voi itse testata minkälaista on elää vammaisena kehitysmaassa ja mitä haasteita pyörätuolissa istuva nuori kohtaa elämässään ja koulumatkallaan. Peli on osa Lähetysseuran Tasaus-kampanjaa, jolla tuetaan kehitysmaiden vammaisten lasten ja nuorten kouluun pääsyä.

-Pelin tarkoituksena on antaa ihmisille mahdollisuus asettua kehitysmaalaisen vammaisen nuoren asemaan. Toivottavasti pelin visuaalisuus ja todelliset tilanteet vammaisten elämästä auttavat ihmisiä ymmärtämään, kuinka pienestä selviytyminen on kiinni. Vammaisen lapsen koulutiellä on liikaa esteitä, ne pitää poistaa, Tasaus-kampanjakoordinaattori Merja Lang sanoo.

Lähetysseura tekee etsivää vammaistyötä ja tukee vammaisten lasten ja nuorten koulutusta yhteensä kymmenessä maassa Afrikassa, Aasiassa ja Latinalaisessa Amerikassa.

-Arvomme kaikkien pelanneiden kesken sähköpyörän, jolla onnekas voittaja voi kokea, kuinka pieni apu helpottaa liikkumista.

Hyppää Xhikon maailmaan ja testaa miten sinä pärjäisit pyörätuolissa kehitysmaassa osoitteessa: www.tasaus.fi

Lisätietoja:

Merja Lang