Teatteri Kumbe ja tanssiryhmä Xaris Finland juhlivat täysiä vuosia yhteisellä juhlanäytöksellä 27.5.

Teatteri Kumbe juhlii 20-vuotista ja tanssiryhmä Xaris Finland 10-vuotista taivaltaan yhteisessä juhlanäytöksessä Espoon Sellosalissa 27.5. klo 18.30. Luvassa on kummankin ryhmän ohjelmiston parhaita paloja. Lavalla nähdään myös harjoittelija- ja lapsiryhmät. Molemmat ryhmät toimivat yhteistyössä Suomen Lähetysseuran kanssa.

Teatteri Kumbe tarjoilee teoksensa ”Yksinäisyys” ja ”Ruusuja” sekä improvisaatioteatteria. Xaris Finland esittää uuden teoksensa ”Vedestä, varjoista ja yksinäisyydestä” sekä koko perheen tanssisadun ”Ihmeellinen matka” suuren näyttämön juhlaversiona.

Vuonna 1994 perustettu Teatteri Kumbe työllistää tällä hetkellä osa-aikaisesti kahdeksan ammattilaista ja käyttää esityksissään monipuolisesti puheteatterin, fyysisen teatterin, musiikin ja improvisaation keinoja. Se toimii pääasiassa kiertueteatterina esiintyen ja kouluttaen mm. seurakunnissa, kouluissa, tilaisuuksissa ja tapahtumissa. Teatterin ohjelmistossa on esityksiä kaikille ikäryhmille lapsista vanhuksiin. Oman ohjelmistonsa lisäksi Kumbe valmistaa tilausteoksia ja myös improvisaatioteatteri kuuluu olennaisena osana Teatteri Kumben ohjelmistoon.

Syksyllä 2009 ammattiryhmän rinnalle perustettiin myös harrastajaryhmä, joka kokoontuu säännöllisesti harjoittelemaan teatterin tekemisen taitoja ja valmistamaan esityksiä.

Vuodesta 2003 Suomessa toiminut Xaris Finland -tanssiryhmä puolestaan on osa kansainvälistä kristittyjen ammattitanssijoiden ryhmää Xaris Dance Companya. Xaris Finlandin korkeatasoinen tanssi koskettaa kauneudellaan ja käsittelee laajasti elämän koko kirjoa sekä pyhän kohtaamista kaihtamatta kipeitä tai kepeitäkään aiheita. Tällä hetkellä Xaris Finlandissa työskentelee 8 tanssijaa.

Xaris Finland järjestää myös tanssikursseja ja säännöllistä tanssiryhmätoimintaa lapsille nimellä Xaris Kids.

Askeleita -juhlanäytös
Espoo, Sellosali (Leppävaara, Soittoniekanaukio 1A)
ti 27.5. klo 18.30

Liput Lippupisteestä: 17,50 € / opiskelijat ja eläkeläiset 12,50 € / 2–6 v. 6,50 € / alle 2 v ilmaiseksi (hinnat sisältävät lippupisteen palvelumaksut). R-kioskilta lippuja voi ostaa tapahtumanumerolla 107121.

www.teatterikumbe.fi
www.xarisfinland.net