Tarja Turusen Sydänten joulu -konserttikiertue 2013 – osa tuotosta Lasten Pankille

Tarja Turunen laulaa joululauluja Sydänten joulu -kiertueellaan. Kuva Eugenio Mazzinghi

Viime vuosien suosittu jouluartisti, sopraano Tarja Turunen, palaa Suomeen jälleen joulukonserttikiertueelle. Sydänten joulu -kiertue käsittää kahdeksan kirkkokonserttia joulukuun aikana. Konserttien tuotosta osa lahjoitetaan Suomen Lähetysseuran Lasten Pankkiin.

– Kokemukseni mukaan vähäosaisille antaminen tulee kyllä korkojen kera takaisin antajalle. Suomi hukkuu yltäkylläisyydessään tavaraan joulun aikana, siksi on hienoa saada tiedottaa myös joululahjoista, joilla on todella konkreettista merkitystä saajalleen. Haluamme jakaa tietoisuutta tämänkaltaisesta hyväntekeväisyydestä yleisölle tiedotteidemme, mainontamme, konserttijuontojemme ja muiden markkinointikanavien kautta, kertoo promoottori Janne Pihlajaharju Rowan3 Productionsista.

– Lähetysseuran Lasten Pankkia suositteli kohteeksi vaimoni, laulaja Harriet Hägglund, joka pari vuotta sitten järjesti Saara Aallon kanssa hyväntekeväisyyskonsertin, jonka tuotosta osa meni Lasten Pankin hyväksi. Henkilökohtaisesti minua miellyttää myös se, että Lähetysseura tekee avustustyön lisäksi kristillistä julistustyötä. Lasten Pankki sopii myös imagollisesti hyvin joulukonserttikiertueen yhteyteen, Pihlajaharju kertoo.

Mukana tuttu Harus-yhtye

Tarja Turunen nousi maailmanmaineeseen Nightwish-yhtyeen laulusolistina. Bändiaikojensa jälkeen hän on julkaissut neljä maailmanlaajuisesti menestynyttä sooloalbumia sekä tehnyt uuden bändinsä kanssa useita kiertueita Euroopassa, Amerikassa sekä Etelä-Amerikassa. Tänä vuonna Tarja Turunen on kiertänyt Eurooppaa ja Etelä-Amerikkaa ideoimallaan klassisen musiikin konserttikiertueella ”Beauty and The Beat”.

Useimmissa joulukiertueen konserteista Tarja Turunen esiintyy aikaisemmilta vuosilta tutun Harus-yhtyeensä kanssa. Haruksessa vaikuttavat Marzi Nyman (kitara), Kalevi Kiviniemi (urut) ja Markku Krohn (lyömäsoittimet).

Kalevi Kiviniemi tunnetaan yhtenä maailman kysytyimmistä konserttiurkureista, joka on luonut mittavan uran niin Suomessa kuin maailmallakin. Marzi Nyman on tullut suomalaisille tutuksi etenkin useiden televisio-ohjelmien studiomuusikkona ja erityisesti Lenni-Kalle Taipaleen bänditoverina. Markku Krohn on soittanut vuodesta 1983 Sinfonia Lahdessa ja esiintynyt vaihtelevissa kokoonpanoissa lukuisissa maissa.

Kemissä ja Kiuruvedellä Tarja esiintyy Kiviniemen (urut), Max Liljan (sello, ex-Apocalyptica) ja Mervi Myllyojan (viulu) kanssa. Kokkolassa Kiviniemen sijaan urkurina on Ilpo Laspas.

Lasten auttaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin

Lasten Pankki on Suomen Lähetysseuran kummityötä täydentävä rahasto, joka tukee lasten ja nuorten hyvinvointia ja erityisesti lasten koulunkäyntiä 16 maassa eri puolilla maailmaa. Kummityö tukee lasten lisäksi heidän lähipiiriään, vuonna 2013 yhteensä noin 20 000 ihmistä.

www.suomenlahetysseura.fi/lastenpankki

Tarja Turunen – Sydänten joulu

• 14.12. klo 19 Orimattila, Orimattilan kirkko (Harus), Liput: 30/32,50/35 €
  • 15.12. klo 19 Kiuruvesi, Kiuruveden kirkko (Kiviniemi, Lilja, Myllyoja) Liput: 30/32,50/35 €