Suomen Lähetysseuran etsivä vammaistyö Tansaniassa esillä A-studiossa

Sanna Sepponen tutustui Lähetysseuran etsivään vammaistyöhön Koillis-Tansaniassa. Raheli Kamaiiza sekä äitinsä Sofia Omari olivat ensimmäistä kertaa mukana Lähetysseuran terapiatapaamisessa. Äiti sai kuulla Rahelilla olevan Downin syndrooma.

Maanantaina 11.5 A-studiossa seurataan Toisenlaiset frendit -sarjasta tutun kehitysvammaisen Sanna Sepposen matkaa Tansaniassa. Hän tutustui Suomen Lähetysseuran etsivään vammaistyöhön.

Suomen Lähetysseuran ja Tansanian evankelis-luterilaisen kirkon etsivällä vammaistyöllä parannetaan vammaisten asemaa ja oikeuksia. Koillis-Tansaniassa etsivän vammaistyön tiimi esitteli työtä Toisenlaiset frendit tv-sarjan tähdelle Sanna Sepposelle, joka on itsekin kehitysvammainen.

Etsivää vammaistyötä toteutetaan syrjäkylissä Koillis-Tansaniassa. Tiimi etsii piilotetut vammaiset lapset ja aloittaa perheen kanssa keskustelut vammaisen lapsen aseman parantamisesta, hoidosta ja koulutusmahdollisuuksista.

Sanna Sepponen rohkaisi vierailullaan vammaisia nuoria ja heidän vanhempiaan.

”Hän on kaunis lapsi. Pidä hänestä hyvää huolta. Vammaisia ei tarvitse hävetä”, Sanna kannusti nuorta vammaisen lapsen äitiä maasai-kylässä.

Sanna Sepponen on Lähetysseuran Tasaus-kampanjan sanansaattaja. Kampanjalla tuetaan kehitysmaissa asuvien vammaisten lasten ja nuorten koulunkäyntiä sekä autetaan heidän perheitään.

TV-juttu Sannan vierailusta Tansaniaan tulee ulos maanantaina 11.5 klo 21.00 TV 1, A-studio.

*****

Lue lisää kampanjasta: www.tasaus.fi

Sinä voit auttaa lahjoittamalla:

Soittamalla keräyspuhelimeen 0600-11310 (10,26 € / puhelu + pvm)

Lähettämällä tekstiviesti Tasaus5 (5€) tai Tasaus10 (10€) numeroon 16155