Suomen Lähetysseura uudisti visuaalisen ilmeensä

Suomen Lähetysseura on uudistanut visuaalisen ilmeensä. Ilmettä on tuoreutettu raikkaalla tavalla kunnioittaen Lähetysseuran pitkää historiaa, luotettavuutta ja pitkäjänteistä työtä isona kirkon toimijana. Uudessa logossa näkyy Lähetyskirkon ruusuikkuna, ja uutena värinä on Lähetyskirkon seinän tiilenpuna.

Helsingissä Tähtitorninmäen kupeessa sijaitseva punainen tiilirakennus on toiminut Suomen Lähetysseuran tukikohtana yli sadan vuoden ajan. Rakennuksen sisältä löytyy pieni aarre: lämminhenkinen ja intiimi Lähetyskirkko.

Kirkko rakennuksena on aina merkinnyt ihmisille toivoa, turvapaikkaa ja jatkuvuutta. Samoja asioita, joita myös Suomen Lähetysseura edustaa.  Lähetyskirkko tunnuksessa viestii Lähetysseuran juurista ja arvoista.

Visuaalisen ilmeen uudistaminen liittyy Lähetysseuran uuteen strategiaan vuosille 2017–2022, Toivon tiekarttaan. Edellisen kerran visuaalista ilmettä uudistettiin vuonna 2007.

– Uudistuksen tavoitteena on tuoda Lähetysseuraa esille kokonaisvaltaisen lähetystyön asiantuntijana, rohkeana edelläkävijänä ja luotettavana kumppanina. Se on kiteytetty tunnukseen ”Toivo. Yhteistyö. Muutos.” toiminnanjohtaja Seppo Rissanen kertoo.

Mainostoimistoyhteistyökumppanina visuaalisessa uudistuksessa on toiminut Viestintätoimisto Myy, joka on osa Bob Helsinki -ryhmää.

Uusi nimi kansainvälisiin yhteyksiin

Ulkomaisessa työssä Suomen Lähetysseuran nimi on jatkossa Felm. Käytännössä on todettu, että ulkomaantyössä tarvitaan helposti käytettävä ja muistettava nimi. Aiemmin Lähetysseuran englanninkielisen nimen lyhenteenä käytetty Felm on monin paikoin vakiintunut ja jatkossa se kirjoitetaan pienin kirjaimin. Muista kieliversioista luovutaan eli enää ei käytetä ranskan tai espanjankielisiä lyhenteitä.