Suomen Lähetysseura lisää katastrofiapuaan Etiopiaan

Suomen Lähetysseura on myöntänyt katastrofirahastostaan toisen, 70 000 euron suuruisen hätäapupaketin Etiopian kuivuuden uhreille. Lähetysseuran kokonaistuki nousee näin 140 000 euroon. Uudella avustuksella vastataan pidentyneeseen avun tarpeeseen ja viljan hinnannousuun.

Suomen Lähetysseura lähetti heinäkuun puolessa välissä katastrofirahastostaan 70 000 euroa hätäapua Etiopian kuivuuden uhreille. Pääosin nälänhädän torjumiseen tähtäävä avustus toimitettiin Gaseran alueelle maan kaakkoisosaan. Alueen 18 kunnasta 15 tarvitsee välitöntä apua kroonisesta kuivuudesta johtuvan nälänhädän torjumiseen.

Tilanne maassa on viime viikkoina kehittynyt huonompaan suuntaan. Lähetysseuran paikallisen yhteistyökumppanin, Mekane Yesus -kirkon mukaan ruokajakelun tarve on kasvanut alun perin arvioidusta kolmesta kuukaudesta puoleen vuoteen. Myös apua tarvitsevien määrä on lähes kaksinkertaistunut, ja viljan hinnannousu tekee tilanteen yhä tukalammaksi alueen tuhansille perheille.

Lähetysseuran hätäapu kanavoidaan kirkkojen kansainvälisen katastrofi- ja kehitysyhteistyöjärjestö ACT-allianssin kautta Lähetysseuran pitkäaikaiselle yhteistyökumppanille, Etiopian Mekane Yesus -kirkolle.

Lähetysseuran katastrofityötä Etiopiassa voi tukea lahjoittamalla katastrofirahastoon:
Sampo Pankki 800014-161130, viestiksi AUTA. Lahjoituksen voi tehdä myös puhelimella: katastrofikeräyspuhelin 0600 02020. Puhelun hinta on 19,95 euroa + pvm.

Lisätietoja:
Lähetysseuran katastrofityön koordinaattori Timo Frilander, puh. 043 824 1407