Suomen Lähetysseura, Kirkon Ulkomaanapu ja Suomen Ekumeeninen Neuvosto kehottavat yhteiseen rauhanrukoukseen 21.–27.9.

Kirkkojen maailmanneuvosto (KMN) viettää 21.–27.9.2014 vuosittaista maailman rauhanviikkoa Israelin ja Palestiinan puolesta (World Week for Peace in Palestine and Israel).

Palestiinan ja Israelin ekumeeninen foorumi on laatinut rauhanrukouksen, Jerusalemin rukouksen, käytettäväksi viikon yhteydessä. Suomen Lähetysseura, Kirkon Ulkomaanapu ja Suomen Ekumeeninen Neuvosto ovat lähettäneet kirkkoherroille vetoomuksen, jossa toivovat, että seurakunnissa rukoiltaisiin tämän viikon aikana rauhan puolesta.

Lähi-itä oli esillä myös piispainkokouksen kannanotossa Lappeenrannassa 9.–10.9. Piispat kehottivat seurakuntia ja yksittäisiä kristittyjä rukoilemaan rauhan, rauhantekijöiden ja väkivallan uhrien puolesta sekä väkivallan tekijöiden ja heidän mielenmuutoksensa puolesta.

Suomen Lähetysseuran, Kirkon Ulkomaanavun ja Suomen Ekumeenisen Neuvoston vetoomus seurakunnille + Jerusalemin rukous 2014