Seurakuntavaalikeräys tuotti yli 200 000 euroa – järjestöt kiittävät

Viime vuonna seurakuntavaalien yhteydessä järjestetty vaalikeräys tuotti ennätykselliset 210 298,38 euroa. Keräyksen tuotto käytetään neljän järjestön kautta lasten ja nuorten koulutuksen edistämiseen ja syrjäytymisen ehkäisemiseen Suomessa ja kehitysmaissa.

Vaalikeräyksen järjestivät Suomen Pipliaseura, Suomen Lähetysseura, Kirkkopalvelut sekä Kirkon Ulkomaanapu, jotka ovat lähettäneet seurakuntiin kiitoksen hyvästä yhteistyöstä. Järjestöt olivat mukana Usko hyvän tekemiseen -seurakuntavaalikampanjassa sekä ennakkoäänestysviikolla järjestetyillä Hyvän tekemisen toreilla.

Suomen Lähetysseura keräsi Lasten Pankille, jonka varoja käytetään lasten ja nuorten koulutusta tukeviin hankkeisiin eri maissa.