Seurakuntavaalien kansainvälisen työn teesit muistuttavat ehdokkaita köyhistä ja maahanmuuttajista

Suomen Lähetysseura ja Kirkon Ulkomaanapu ovat yhdessä tuottaneet kansainvälisen työn teesit, joihin seurakuntavaalien ehdokkaiden toivotaan sitoutuvan. Ehdokasasettelu on jo käynnistynyt.

Seurakuntavaalit on isänpäivänä 9.11. Vaaleissa tullaan linjaamaan seurakuntien tulevaisuutta ja suhdetta kokonaisvaltaiseen lähetykseen ja kansainväliseen diakoniaan sekä maahanmuuttajiin.

Seurakuntavaaleissa voi ehdokaslistoja kysyä muun muassa kirkkoherranvirastoista. Seurakuntavaaleissa valitaan luottamushenkilöt, jotka äänestävät kirkolliskokouksen maallikkoedustajista kahden vuoden päästä.

Kansainvälisen työn teesit seurakuntavaalien ehdokkaille:

• Seurakuntani kantaa vastuutaan maailman köyhistä ja on osa globaalia kirkkoa.
  • Haluan puolustaa kirkon kansainväliseen työhön annettavia määrärahoja, kun seurakunnassa laaditaan talousarviota.
  • Haluan, että seurakuntani osoittaa vieraanvaraisuutta maahanmuuttajille.

Suomen Lähetysseura ja Kirkon Ulkomaanapu

seurakuntavaalit.fi

Seurakuntavaalien 2014 kansainvälisen työn teesit (PDF)