Seurakunnat ovat kiinnostuneita kokeilemaan kolehtimaksupäätettä

Varainhankinnan koordinaattori Tanja Hirvilammi esittelee kolehtimaksupäätettä Lähetyskirkossa. Kuva Joanna Lindén-Montes

Noin kuukausi sitten uutisoitiin Lauttasaaren ja Vartiokylän seurakuntien päätöksestä kokeilla Lähetysseuran tarjoamaa maksupäätesovellusta kolehdin keräämisessä. Sen jälkeen kiinnostus on kasvanut ja tähän mennessä jo kymmenkunta Helsingin seudun seurakuntaa on ilmoittanut kiinnostuksensa maksupäätettä kohtaan.

Lähetysseura tarjoaa seurakunnille mahdollisuutta kokeilla maksupäätettä Kauneimmat Joululaulut -tilaisuuksissa, joissa kerätään kolehti Lähetysseuran ulkomaantyölle. Tulevana jouluna kohteena ovat kehitysmaiden äidit ja lapset.

Korttimaksu antaa maksajalle mahdollisuuden valita useammasta kolehdin kohteesta. Maksupäätteen valikkoon on otettu muutama eri Lähetysseuran hanke, jotka liittyvät tulevan joulun teemaan.

Maksupäätekolehti on hyvä lisä perinteisen kolehtihaavin rinnalle. Käteistä ei aina ole mukana, mutta usein maksukortti on. Maksupääte ei silti syrjäytä perinteistä kolehtihaavia ainakaan vielä, vaan tulee siihen rinnalle. Kyseessä on kokeilu, seurakuntalaisten palaute ratkaisee jatkon.

iZettle-maksupäätteen kautta annettu kolehti kirjautuu Lähetysseuran tilille, jonka jälkeen se tiliöidään sen seurakunnan lähetyskannatukseen, jossa kolehti on kannettu.

Lahjoittaminen iZettlen kautta on

• nopeaa
  • helppoa, sillä se hyväksyy kaikki yleisimmät maksukortit
  • turvallista, sillä lahjoitus varmennetaan PIN-koodilla