Seitsemän silmäniskua ehdolla vuoden kristilliseksi kirjaksi

Vuoden kristillinen kirja 2012 -kilpailun finalistit on valittu. Yksi ehdokkaista on Suomen Lähetysseuran kustantama, Pekka Simojoen ja Kalle Vaismaan kirjoittama Seitsemän silmäniskua. Voittajakirjan valitsee tänä vuonna arkkipiispa Leo.

Kilpailuun ilmoitettiin 43 teosta 25 eri kustantajalta. Kilpailun voittaja sekä yleisöäänestyksen voittaja julkistetaan Helsingin kirjamessuilla 28.10.

Loppukilpailuun selvinneet Vuoden kristillinen kirja 2012 ehdokkaat kirjailijan nimen mukaisessa aakkosjärjestyksessä ovat:

1. Hannu-Pekka Björkman, Kadonneet askeleet – Matkoja aikaan ja taiteeseen, Kirjapaja
2. Johanna Hurtig, Mari Leppänen (toim.), Maijan tarina. Lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö yksilön ja yhteisön traumana, Kirjapaja
3. Erkki Jokinen, Muukalainen, Perussanoma  Oy
4. Leena Jäppilä, Pieni kantaattikirja – J.S. Bachista, unista ja tiheästä todellisuudesta, Kansanvalistusseura
5. Heikki Räisänen, Mitä varhaiset kristityt uskoivat, WSOY
6. Pekka Simojoki, Kalle Vaismaa, Seitsemän silmäniskua, Suomen Lähetysseura

Kristilliset kustantajat ry:n järjestämä kilpailu on avoin kaikille kustantajille, voittaja palkitaan 2 000 euron rahapalkinnolla.