Sata vuotta täyttävä rovasti Päivö Parviainen saarnaa valtakunnallisilla lähetysjuhlilla

Suomen Lähetysseuran eläkkeellä oleva työntekijä rovasti Päivö Parviainen saapuu Haminaan valtakunnallisille lähetysjuhlille sunnuntaina 10.6. Kesäkuussa sata vuotta täyttävä rovasti saarnaa Haminan Johanneksen kirkossa sunnuntain messussa.

Päivö Parviainen toimi Suomen Lähetysseuran lähetystyöntekijänä manner-Kiinassa vuosina 1946-53 ja Taiwanilla 1956-73. Eläkkeelle hän jäi vuonna 1974.

Eläkkeellä ollessaan rovasti Parviainen on toiminut maahanmuuttajatyössä ja kiertänyt kertomassa lähetystyöstä mm. kouluissa.  Kiinan kirkko ja työ kiinalaisten parissa on aina ollut lähellä Parviaisen sydäntä. Manner-Kiinassa Päivö Parviainen kävi vaimonsa Annikki Parviaisen kanssa uudestaan vuonna 1986. Annikki Parviainen kuoli vuonna 1996. Vielä viime vuosina Päivö Parviainen on tehnyt useita matkoja Kiinaan.

Rovasti Päivö Parviainen osallistuu Haminassa myös lähetysjuhlien loppujuhlaan, joka alkaa sunnuntaina klo 13.00.

Suomen Lähetysseuran järjestämät valtakunnalliset lähetysjuhlat pidetään Haminan Bastionissa 8.-10.6.2012. Lue lisää

Katso video Päivö Parviaisesta

Onnittele rovasti Päivö Parviaista osallistumalla merkkipäiväkeräykseen. Merkkipäivätilille tulleet lahjoitukset kohdistetaan julistus- ja seurakuntatyöhön kiinalaisten keskuudessa.

Merkkipäivätili: IBAN:FI16 8000 1400 1826 72
BIC: DABAFIHH
Viesti: Päivö Parviainen 100 v.