Salama aiheutti maastopalon Päiväkummun leirikeskuksen alueella

Lähetysseuran logo punaisella taustalla

Suomen Lähetysseuran leirikeskuksen Päiväkummun alueella ukkosti 28.6.2023 ja salama iski metsään Riihikirkon takana, alueen laitamilla. Riihikirkossa vietettiin tapahtumahetkellä klo 18:30 kesäkirkkoa, jossa oli noin 40 henkeä. Sanajumalanpalvelus päätettiin, kun ympäristössä havaittiin savua, ja osallistujat ohjattiin ennalta sovitulle ja turvallisuussuunnitelmassa määritellylle kokoontumisalueelle ja kauemmas paloalueesta.

Sammutushenkilöstö saapui paikalle viidentoista minuutin sisällä savun havaitsemisesta, eikä kenellekään paikallaolleista aiheutunut vaaraa ja kaikki läsnäolijat pysyivät rauhallisina koko tapahtuman ajan. Sammutushenkilöstö sai palon hallintaan ja sammutettua alle tunnissa.

Leirialueella olevat Suomen Lähetysseuran työntekijät jatkavat paloalueen valvontaa pelastusviranomaisten ohjeiden mukaan seuraavaan aamuun asti.