Rukouskirjanen vie keskelle rukouksen maailmaa

Peshawarin hiippakunta rakentaa uskontojenvälistä yhteisymmärrystä ja rauhaa sosiaalityöllään sekä kirkon kouluissa ja sairaaloissa

Miten kristityt rukoilevat eri puolilla maailmaa? Mitä rukous merkitsee yksittäisille ihmisille ja seurakunnille, millaisia rukousvastauksia on saatu? Minkä asioiden puolesta kirkot ja lähetystyöntekijät toivovat suomalaisten rukoilevan?

Rukouskirjanen (Suomen Lähetysseura 2014, 72 sivua) avaa kanavan rukouksen maailmaan Lähetysseuran työalueilla ja yhteistyökirkoissa. Kirjasessa on kuvauksia eri maiden rukouskäytännöistä, ja siihen on koottu rukousaiheita lähes 30 maasta. Rukousta pohdiskellaan myös Raamatun valossa. Kirjasessa on myös tyhjiä sivuja omia esirukousaiheita ja merkintöjä varten. Valokuvat vievät rukoustilanteisiin maailman eri kolkille.

Kolumbiassa järjestetään rukousvalvojaisia: osa yöstä tai koko yö vietetään rukoillen, laulaen ja Raamattua pohtien. Nepalissa rukoillaan jumalanpalveluksessa yhteen ääneen mutta kukin omin sanoin. Monesta on tullut kristitty, kun heidän puolestaan on sairaina rukoiltu. Etiopiassa rukoillaan usein kovalla äänellä, ja erityisen palavasti rukoilevat nuoret. Tankin kristillisessä sairaalassa Pakistanissa mennään aamuhartauden jälkeen osastoille rukoilemaan potilaiden puolesta.

Rukouksen henki on sama kaikkialla maailmassa, mutta rukouksella on monia muotoja.

Kirjanen sopii hyvin niin omalle yöpöydälle tai laukkuun kuin erilaisten piirienkin käyttöön.

Basaarin verkkokauppa (9 euroa)

laulaa