Rovasti Päivö Parviaisen satavuotisseurat vietetään Lähetyskirkossa

Sukupolvet kohtaavat: tammikuussa 2012 lähetystyöhön siunatut uudet työntekijät keskustelevat Päivö Parviaisen kanssa Lähetyskirkossa. Kuva: Jarmo Kulonen

Suomen Lähetysseuran eläkkeellä oleva työntekijä rovasti Päivö Parviainen täyttää 100 vuotta 19.6.2012. Lähetysseura järjestää syntymäpäivän kunniaksi Lähetyskirkossa seurat.

Rovasti Päivö Parviaisen syntymäpäiväseuroissa puhuvat muun muassa eläkkeellä olevat lähetysjohtajat Alpo Hukka ja Sakari Pinola.

Seurat alkavat klo 14.00 ja loppuvat syntymäpäiväkahveihin klo 15.00.

Päivö Parviainen toimi Suomen Lähetysseuran lähetystyöntekijänä manner-Kiinassa vuosina 1946-53 ja Taiwanilla 1956-73. Eläkkeelle hän jäi vuonna 1974.

Kiinan kirkko ja työ kiinalaisten parissa on aina ollut lähellä Päivö Parviaisen sydäntä.  Eläkkeellä ollessaan hän on tehnyt useita matkoja Kiinaan, ensimmäisen kerran lähtönsä jälkeen hän kävi siellä vuonna 1986.

Päivö Parviainen pyytää kukkien ja lahjojen sijasta osallistumaan merkkipäiväkeräykseen, jonka tuotto kohdistetaan Lähetysseuran kautta julistus- ja seurakuntatyöhön kiinalaisten keskuudessa.

Merkkipäivätili: IBAN:FI16 8000 1400 1826 72
BIC: DABAFIHH
Viesti: Päivö Parviainen 100 v.

Katso video Päivö Parviaisesta