Riihis 2024 lähestyy – Hae tekijäksi nyt!

Merkitse kalenteriin 16.-18.8., sillä silloin juhlitaan legendaarista ja päräyttävää Riihisleiriä!

Nuoria aikuisia kynttilät kädessä hämärässä.
Hae mukaan tekemään Riihikirkkoleiriä eli Riihistä! Kuva: Viivi Puustinen

Elokuun puolivälissä Lähetysseuran kurssikeskus Päiväkumpu kokoaa nuoria ja nuoria aikuisia viikonlopun ajaksi yhteen pohtimaan minne mennä ja mitä tehdä Jumalan valtakunnan lähettiläinä.

Riihisleiri on vuorossaan jo 32. Riihikirkkoleiri. Myös tänä vuonna tapahtuman aikaansaamiseksi tarvitaan paljon tekijöitä – eli juuri sinua!

Riihiksen tekijät ovat ensisijaisesti koko viikonlopun ajan Päiväkummussa, ja osa tekijätiimeistä kokoontuu valmistelemaan leiriä jo Riihistä edeltävinä päivinä.

Pyrimme täyttämään tehtävät ilmoittautumisjärjestyksessä. Ilmoittaudu ohesta löytyvällä hakulomakkeella Riihikselle hommiin.

Missä sinun lahjasi pääsevät parhaiten käyttöön?

Riihisleiriä pääsee toteuttamaan muun muassa sometiimissä, rukoustiimissä, taksikuskina, stagetiimissä, ruokatiimissä, somistelutiimissä, majoitustiimissä, ensiaputiimissä, alaleirin vetäjänä tai juontajana. Lue tarkemmat tehtävänkuvaukset sivun alaosasta.

Tänä vuonna on mahdollista hakea myös musatiimiin. Huomaathan, että musatiimin haku on eri lomakkeella.

Koko viikonlopun ajan eri tehtävissä toimiville tarjotaan majoitus ja ruuat Päiväkummussa.

Tekijöiltä odotetaan 18 vuoden ikää.

Jos olet alle 18-vuotias, olet tervetullut osallistumaan Riihiksen monipuoliseen ohjelmaan viikonlopun aikana. Järjestämme tapahtuman juuri sinua varten!

Tekijähaku on auki 20.6.2024 saakka.

HAE TEKIJÄKSI TÄSTÄ

HAE MUSATIIMIIN TÄSTÄ

Tiimien tehtävänkuvaukset

Sometiimi / Viestintä: Tekee Riihiksen aikana eeppistä ja upeaa viestintää Lähetysseuran nuorten somekanaviin.

Rukoustiimi: Rukoilee leirin puolesta ja tarjoaa myös esirukousta leiriläisten puolesta.

Ruokatiimi: On apuna leirin muonituksessa, erityisesti iltapalan valmistamisessa.

Majoitustiimi: Vastaa leirin majoituksiin liittyvistä järjestelyistä, kuten leiriläisten saapuessa majoituspaikkoihin ohjaamisesta. Myös yövalvonta kuuluu tehtäviin.

Somistelutiimi: Koristelee ja somistaa leiriä varten, mm. pääteltan visuaalinen kokonaisuus on heidän hommaansa.

Alaleirien vetäjät: Ohjaavat omaa alaleiriään, suunnittelevat sille ohjelmaa ja ovat alaleiriläisten tukena. Tekevät yhteistyötä kohtaamistiimin kanssa.

Ensiapu: Hoitaa leirien ensiaputehtäviä. Tähän vaaditaan vähintään EA1-koulutus.

Volutiimi: Leirin juoksevat tehtävät ja käytännön hommat, kuten esimerkiksi asioiden kanniskelu, vesipisteiden täyttö yms kuuluvat volutehtäviin.

Stagetiimi: Huolehtii siitä, että stagella tapahtuva ohjelma pyörii suunnitellusti kaikkine kommervenkkeineen.

Juontaja: Juontaja/Juontajat juontavat päälavan ohjelman ja sitovat kokemuksen ikimuistoiseen pakettiin.

Taksitiimi: Toimii apuna esimerkiksi leirin tekijöitä haettaessa, kaupassa käydessä ja pitsatilauksen saamiseksi Kumpuun sunnuntaina. Vaatii ajokortin ja oman auton.

Kohtaamistiimi: Kohtaa leiriläisiä ja tarkkailee esimerkiksi sitä, vaikuttaako joku jäävän syrjään tai olevan vähän eksyksissä.

Hartaustiimi: On mukana tekemässä hengellisyysvastaavan (Kaisa Kahra) kanssa leirin hartauksia ja sunnuntain messua.

Musatiimi: Musatiimissä pääset rakentamaan Riihisleirin tilaisuuksien musiikkia. Voit säestää iltariihiksiä tai tulla tekemään yhteistä messua sunnuntaina. Musatiimissä palvelevalta odotetaan kokemusta bändityöskentelystä ja oman soittimen hyvää hallintaa. Iltariihisten säestäjiltä tarvitaan kykyä toimia itsenäisesti tilaisuuden säestäjänä.

nuoret@suomenlahetysseura.fi

Lotta Silván, kesäpedagogi, 044 9013392