Puhdasta vettä kaikille: Ling Oin veljet kampanjoivat Yunnanin lasten hyväksi

Ling Oin huumekuntoutuskeskuksen veljet osallistuivat Amity Foundationin tempaukseen

Hongkongissa Ling Oin huumevieroituskeskuksen tiimi osallistui maaliskuussa Lähetysseuran kiinalaisen yhteistyökumppani Amity Foundationin järjestämään Maailman vesipäivän tapahtumaan.

Neljä kuntoutuksessa olevaa Ling Oin veljeä sekä keskuksen työntekijä liittyivät hyväntekeväisyystapahtuman yli 600 osallistujan joukkoon. Voimamieskilpailussa tehtävänä oli kantaa kumiankkamaskotteja ja vettä perinteistä kantotelinettä käyttäen pitkin Shatinin joen rantaa.

”Amityn Elävän veden kävely” -tapahtuma keräsi varoja vesiverkostojen rakentamiseen ja peruskoulujen vedenlämmittäjien hankintaa varten Yunnanin maakuntaan, manner-Kiinaan. Köyhien syrjäalueiden koululaiset asuvat viikolla asuntoloissa, joissa ei ole mahdollista käyttää lämmintä vettä.

Ling Oin tiimi halusi antaa oman panoksensa Yunnanin lasten hyväksi, jotta myös heillä olisi jatkossa mahdollisuus turvalliseen ja energiatehokkaaseen vedenkäyttöön sekä hyvään hygieniaan.

Ling Oin työ siirtyy huhtikuussa 2014 Lähetysseuralta Hongkongin kirkolle, mutta Lähetysseura jatkaa edelleen Ling Oin tavoittavan huumevieroitustyön tukemista manner-Kiinassa, mm. Yunnanin maakunnassa.

Teksti Upu Leppänen