Presidentti Tarja Halonen vierailee Jouluradion Toivekonsertissa 20.12.

On tuhlausta, jos emme käytä kaikkia maailman inhimillisiä voimavaroja ja luovuutta sataprosenttisesti. Tässä mielessä teema, kehitysmaiden äidit, on mitä parhaiten valittu ja liittyy luontevasti paitsi kristilliseen perinteeseen myös YK:n tavoitteisiin

Kauneimpien Joululaulujen suojelija, presidentti Tarja Halonen, vierailee Jouluradion Toivekonsertin suorassa lähetyksessä lauantaina 20.12. kello 14–16. Toivekonsertti soi uusintalähetyksenä sunnuntaina 21.12. klo 18–20.

– Minusta Kauneimmat Joululaulut on tavattoman mukava ja hyvä perinne. Se antaa ihmisille mahdollisuuden sekä kuunnella että laulaa joululauluja – kukin omalla äänellään – ja on hyvä tradition siirtotapa. Olen itsekin käynyt erilaisissa laulutilaisuuksissa ja olen mielelläni mukana siirtämässä hyvää traditiota, itse jouluaattona syntynyt Tarja Halonen kertoo.

Myös tämän joulun teema, kehitysmaiden äidit, on lähellä Halosen sydäntä.

– Kehitysmaiden naiset ovat kahdenkertaisen ikeen alla olevia ihmisiä: ensiksikin he asuvat kehitysmaassa, toiseksi naiset ympäri maailmaa ovat näkymätön voimavara, he tekevät erittäin paljon työtä. Kehitysmaissa jopa seitsemänkymmentä prosenttia ruoan tuotannosta on naisten aikaansaamaa. Sen lisäksi, että he ovat äitejä, he ovat koko yhteisönsä huolehtijoita ja heidän asemansa parantaminen on ehdottoman tärkeää.

Jouluradion 8:aa nettikanavaa kuuntelee päiväsaikaan keskimäärin 5000 yhtäaikaista kuulijaa. Yksi näistä kanavista on Lähetysseuran Kauneimmat Joululaulut. Lähetysseura ja Jouluradio ovat tehneet yhteistyötä jo useamman vuoden.

Jouluradio on Helsingin, Espoon ja Vantaan seurakuntien mediatoimituksen, Toivontuottajien, tunnetuin tuote.

Tarja Halonen on Kauneimpien Joululaulujen suojelija:
”Tule ja laula täydestä sydämestä. Ja tue hyvää asiaa.”

jouluradio.fi